اپلیکیشن حسابداری شخصی نیوُ

با مدیریت مالی زندگی را ساده کنیم

بعضی از ما، دلايل مشكلات مالى خود را وضعيت اقتصادى جامعه و كمبود شغل مى دانیم. در حالی که میتوانیم با داشتن يك برنامه ريزى درست، منابع مالى و اقتصادى خود را مديريت مى كنیم . براى داشتن برنامه ريزى اقتصادى، نياز به دانستن تعريف درستى از مديريت منابع مالى داريم.
مديريت مالى يك سيستم است كه نياز به ورودى و فرآيند قابل قبولى دارد تا خروجى مناسبى به ما بدهد. براى داشتن بهترين خروجى بايد مراحل زير را طى كنیم. اول بايد هزينه ها را طبقه بندى کنیم، پس از آن الويت بندى هزينه ها بسيار حائز اهميت است . سپس هزينه هاى مازاد و غير ضرورى را حذف كرده و براى هر كدام از گروه هاى مالى بودجه اى مشخص، اختصاص دهیم. كل هزينه ها را جمع كرده تا مبلغ خرج ماهيانه معين شود. اگر بتوانيم هر ماه هزينه هايمان را كمتر از درآمدمان کنیم مى توانیم ماهیانه مبلغی به عنوان پس انداز کنار بگذاریم.
اگر این مراحل را به درستی هر ماه انجام دهیم می توانیم موانع مالی پيش رويشان را پشت سر گذاشته و وضعيت مالى و اقتصادى خود و خانواده را بهبود بدهیم.



برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

گام به گام بودجه بندی

گام به گام بودجه بندی

بودجه‌بندی در عمل بسیار دشوار و در تئوری  دشوارتر است. این مشکل به این دلیل هست که بیشتر ما به جای برنامه‌ریزی منطقی و واقع‌بینانه یعنی نحوه پرداخت پولهایمان برای رسیدن به اهداف مالی، بیشتر به عنوان لیست آرزوهایمان، یعنی طوری که دوست داریم پولهایمان برای ما همه کار بکنند، به بودجه خود نگاه می‌کنیم.

برای ساختن بودجه‌بندی که درست کار کند و علاوه بر این به شما اجازه بدهد زندگی راحت و شادی داشته باشید، باید اول از همه به طور دقیق در مورد هر هزینه‌ای که در حال حاضر انجام می‌دهید یعنی چیزهایی که ممکن است برای آنها هزینه کنید و الویتهای خود فکر کنید و آنها را بررسی کنید.
اگر شما تا الان با بودجه خود دچار مشکل شده‌اید و موفق نشده‌اید بودجه‌بندی تهیه کنید؛ ما اینجا راهنمای ساده گام به گام برای ساختن آن داریم.
دنبالش کنید:

  • یک برنامه پیدا کنید که کار کردن با آن برای شما ساده و راحت باشد.
    اگر دوست دارید همه چیز را خودتان پیگیری کنید تا بدانید پول شما دقیقاً کجا هزینه شده است از یک صفحه اکسل استفاده کنید تا نیازی هم به جمع و تفریق دستی نداشته باشید و در یک نقطه جمع صورتحسابهای روزانه یا هفتگی خود را بدست آورید.
    اگر هم دوست دارید بدون وقت گذاشتن و چندبار حساب کتاب کردن بودجه‌بندی کنید از سایت یا یک برنامه حسابداری شخصی مثل نیوُ استفاده کنید. با این برنامه هزینه‌های روزانه و ماهیانه شما ثبت و نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید با یک نگاه کلی بفهمید پولهایتان کجا رفته، بدون اینکه چند بار دنبال آنها بگردید.
    حواستان باشد که فرقی نمیکند با چه برنامه‌ای این کار را انجام می‌دهید، اکسل، نیوُ و یا سررسید؛ فقط باید با آن راحت باشید و همیشه حسابهایتان را ثبت کنید.
    ثبت و نظارت راحتتر برنامه مالی باعث می‌شود شما راحتتر به برنامه خود پایبند باشید و هرگز فراموشش نکنید.
  • درآمد کل خود را محاسبه کنید.
    در حال حاضر چقدر پول دارید؟ این پولی است که بعد از دریافت چک حقوق، درآمدهای شغل دوم، درآمدهای جانبی مثل سود سرمایه‌گذاری و غیره محاسبه می‌شود.
  • هزینه‌های ضروری خود را محاسبه کنید.
    چقدر پول برای نیازهای ضروری خود احتیاج دارید؟ این مخارج شامل خدمات، اجاره یا وام مسکن، هزینه‌های ماشین و حمل و نقل، هزینه‌های پزشکی و مواد غذایی است.
    برخی هزینه‌ها مانند پرداخت وام مسکن یا ماشین ثابت هستند، یعنی هر ماه باید آنها را پرداخت کنید. بقیه هزینه‌ها مثل مواد غذایی متغیر هستند و محاسبه آنها کمی سخت‌تر خواهد بود. بهترین راه برای برآورد این هزینه‌ها این هست که همیشه آنها را ثبت و دنبال کنید و آخر هر ماه مجدداً تنظیمشان کنید.
  • هزینه‌های اختیاری خود را برآورد کنید.
    خودتان را به پولهایتان بسپارید تا بتوانید بودجه‌بندی‌ای داشته باشید که با آن راحت باشید و به اهدافتان برسید.این بستگی به این دارد که فعالیتهای مالی شما به چه شکلی هست و شما چجوری خوشحالتر هستید.
    شاید شما به خودتان اجازه بدهید آخر هفته‌ها یک خرج اضافی داشته باشید. مثلاً شما می‌توانید هفته‌ای 50 هزار تومان برای یک شام خوب برای خودتان در نظر بگیرید. تصمیم بگیرید که هزینه‌های اختیاری شما چقدر برای شما مهم هستند و چطور می‌توانید برای آنها پول مشخصی در نظر بگیرید. به عنوان مثال، شاید این هزینه‌ها در مورد تلویزیون و یا لباس اهمیتی نداشته باشد ولی شما به تئاتر و یا مسافرت علاقمند باشید.
  • هزینه‌های گاه به گاه را مشخص کنید.
    همه هزینه‌ها منظم و ماهیانه نیستند. هزینه‌هایی مثل صورتحسابهای ماهیانه، مخارج سالیانه ماشین و ... در هر ماه قابل پیش‌بینی نیستند ولی هنوز هم در لیست هزینه‌ها وجود دارند، بنابراین باید آنها را در بودجه‌بندی خود تعریف کنید.
    برای اینکه بدانید هزینه‌های گاه و بی گاه شما چقدر هستند، آنها را با یک برچسب با عنوان غیر منتظره در بودجه‌بندی خود تعریف کنید. در هر ماه کمترین هزینه را برای آنها در نظر بگیرید. به این ترتیب برنامه 3 ماهه و سالیانه این هزینه‌ها کم کم مشخص می‌شود و شما پول مورد نظر برای این هزینه‌ها را خواهید داشت.
  • یک بخش و برنامه برای پس‌انداز داشته باشید.
    هر ماه باید پولهای خودتان را برای 3 هدف مهم پس‌انداز کنید.
    هدف اول - صندوق اضطراری
    در این صندوق باید حداقل حقوق 3 تا 6 ماه خود را برای هزینه‌های غیر منتظره مثل بیماری و حوادث داشته باشید.
    هدف دوم – صندوق بازنشستگی
    در این صندوق باید برای بیمه بازنشستگی و یا خانه‌ای که برای آن زمان در نظر دارید پول پس‌انداز کنید.
    هدف سوم – صندوق اهداف شخصی
    این صندوق پس‌انداز برای انجام کارهایی مثل تعطیلات خانوادگی، خرید خانه، تحصیل فرزندان و ... هست.
    به صورت منطقی نه رویایی، تصمیم بگیرید برای هر یک از این موارد چقدر پول احتیاج دارید و در صورت لزوم بعضی از هزینه‌های متغیر و اختیاری خود را حذف کنید تا بتوانید بیشتر پس‌انداز کنید و از برنامه خود عقب نمانید.
    پس‌انداز مسئله مهمی است که بیشتر مردم آن را پشت گوش میاندازند و در آینده پشیمان می‌شوند. درباره پس‌انداز فعالانه عمل کنید و یک بخش منظم در بودجه بندی خودبرای آن در نظر بگیرید و لطفاً لطفاً بهش خیانت نکنید.
  • مرور کنید و تا جاییکه ممکن است سر و تهش را بزنید.
    وقتی شرایط تغییر میکند، اولویتهای ما هم تغییر میکند. همه چیز در زندگی ما در حال تغییر است، شغلمان، ازدواج میکنیم، بچه‌دار می‌شویم و همیشه در حال حرکت و تغییر هستیم. هر چند وقت یکبار با بودجه‌بندی خود یک قرار ملاقات بگذارید و مطمئن شوید همه چیز در جهت اولویتها و اهداف فعلی شما کار می‌کند. هزینه‌هایی که شاید قبلاً اهمیت داشته‌اند اما امروز نه پیدا کنید و آنها را حذف کنید.
    اگر از برنامه یا وب سایت خاصی مثل اپلیکیشن حسابداری شخصی نیوُ استفاده می‌کنید، گروه حسابهایی که بیشتر برای شما هزینه دارند و همینطور اولویت‌بندیهای زندگی شما به سادگی قابل مشاهده هستند.
    به یاد داشته باشید بودجه‌بندی شما باید در جهت اهداف واقعی و منطقی زندگی شما باشد نه چیز دیگر!


برچسب ها : ,

بودجه بندی هوشمندانه در یکسال

1- درآمدها و مخارج خود را ارزیابی کنید.
- برای کنترل و دوره کردن حسابهای بانکی، قبوض، پرداخت ها و اقساط خود زمان بگذارید. می توانید همه این موارد رو با Nivo ثبت کنید.
- مخارج ثابت خود را مشخص کنید. مثل مالیات، اجاره، بیمه، قبض آب و گاز، اقساط وام، قبض تلفن، خرید اینترنت و....
- مخارج جاری خود را مشخص کنید. مثل غذا، لوازم آرایشی و بهداشتی، رفت و آمد و ... . این کاملاً ممکنه که شما هزینه های خود را کاهش دهید. البته نمی توان آنها را به صورت کامل حذف کرد ولی اگر بودجه شما محدود است ما به شما پیشنهاد می کنیم گهگاهی این هزینه ها را کم کنید.
- مخارج مناسبتی را مشخص کنید. این مخارج هیچوقت مشخص نیستند و کاملاً متغیر هستند. مثل خرید لباس، اوقات فراغت، تعطیلات، تعمیر خونه یا ماشین و ... .
بعضی از آنها را می توان به تعویق انداخت مثل هزینه های مربوط به اوقات فراغت و تعطیلات را، اما باز باید برای همه این مخارج برنامه ریزی کنید چون ممکنه بودجه زیادی را از شما کم کند.
2- بودجه موقت خود را مشخص کنید.
با در نظر گرفتن بودجه موقت خود می توانید برای هزینه های سالیانه خود برنامه ریزی کنید و در طول سال طبق برنامه عمل کنید. این بودجه به شما این امکان را می دهد تا تمام درآمدها و مخارج خود را در تمام طول سال با موفقیت تحت نظر داشته باشید.
3- تحت نظر داشتن مخارج (Tracking)
این کار نسبتاً کار خسته کننده ای است ولی کم کم تبدیل به یک عادت فوق العاده در زندگی می شود و بعد از آن تبدیل به یک کار کاملاً طبیعی می شود.
تمام مخارج خود را به طور کامل تحت کنترل داشته باشید و ماه به ماه به آنها نظارت کنید.
4- پس انداز را در برنامه بودجه بندی خود قرار دهید.
با یک برنامه ریزی مناسب برای بودجه بندی می توانید به طور منظم و به صورت ماهیانه مقداری پس انداز داشته باشید.
بهترین راه برای عملی کردن این برنامه داشتن یک حساب مجزا برای پس انداز کردن است.
هدف مالی خود را مشخص کنید. مثل خرید خانه، ماشین، گوشی همراه یا هرچیز دیگری. مقدار پولی که به صورت ماهیانه می توانید برای آن پس انداز کنید را مشخص کنید.
حتی اگر با شکست مواجه شدید باز به این کار ادامه دهید.
5- درآمدها و مخارج خود را ارزیابی کنید و درآخر از خودتان پذیرایی کنید.
در پایان سال، درآمد و مخارج خود را بررسی کنید و یک نگاه به ماهی که از همه سخت تر است بیاندازید. این کار به شما کمک می کند مخارج خود را به شکل بهتر و مؤثرتری مدیریت کنید و با بالا و پایین کردن مخارج ماههای سخت را بهتر مدیریت کنید و به راحتی آنها را پشت سر بگذارید.
فراموش نکنید که از خودتان پذیرایی کنید، هر از گاهی مقداری پول برای یک چیز مخصوص به خود خرج کنید و به خودتان هدیه بدهید.

از همراهی شما بی نهایت سپاسگذاریم.



برچسب ها : ,

نکات مثبت و منفی حسابداری انلاین

نرم‌افزار حسابداری انلاین چیست؟

یکی از دلایل ارائه‌ی نرم‌افزار حسابداری انلاین ، دوری از هزینه‌های متفاوت استقرار پروژه است. دلیل دیگر این موضوع به نگرانی اصلی برنامه نویسان از در دسترس بودن فایل‌های پروژه برمی‌گردد.

آنچه به‌حق امری نگران‌کننده است.

اگر فایل‌ها در دسترس اشخاص باشند، تغییرات غیرتخصصی روی انها منجر به اختلال در نرم‌افزار می‌شود. مجموعه‌ی تولیدکننده را دچار فعالیت‌های اضافه می‌کند:

  • پشتیبانی
  • بررسی فایل‌ها با نسخه‌ی ارائه‌شده
  • آموزش

بنابراین حسابداری انلاین برای تولیدکنندگان نرم‌افزار امنیت شغلی به همراه می‌آورد. علاوه بر ان هزینه‌های اضافه‌ی پشتیبانی ناشی از خرابی و کانفیگ سرور را از تولیدکننده کسر می‌کند. همین‌طور با ارائه‌ی قیمت‌های مناسب‌تر و بسته‌های رایگان، مشتریان بیشتری را در بازار خود نگه می‌دارد.
می‌توانید از فروشندگان نرم‌افزار حسابداری انلاین ، نسخه‌ی دائمی بر روی سرور خود درخواست کنید. در این صورت ممکن است قیمت کمی متفاوت شود.

بخوانید: معیارهای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری

 



برچسب ها : ,

نرم افزار حسابداری اسان برای پیشبرد کسب و کار

نرم افزار حسابداری اسان برای پیشبرد کسب و کار

نرم افزار حسابداری اسان دارای یک مجموعه ویژگی‌های ساده از نیازمندی‌های کسب‌وکارهای کوچک است. در ویژگی‌های نرم افزار حسابداری باید یک تعادلی برقرار گردد. این باعث می‌شود کسب‌وکارهایی که کارمندان کمتری دارند به‌راحتی با جریان کاری نرم‌افزارهای حسابداری ارتباط برقرار کنند.

یک نرم‌افزار حسابداری اسان می‌تواند ابزاری برای مدیریت‌ مالی شرکت‌های بزرگ هم باشد.
تقریباً تمام فروشندگان نرم­ افزار حسابداری محصولات خود را به ابر منتقل کرده‌اند. خدمات مبتنی بر اشتراک آنلاین را با ویژگی‌های پیشرفته و قیمت­ مناسب ارائه می‌دهند.

کسب‌وکارهایی که بیشتر از 50 کارمند دارند، به‌طورمعمول نیاز به بسته‌های پیشرفته‌تر حسابداری دارند. آن‌ها می­توانند حساب‌های ورودی دوگانه را به‌راحتی انجام دهند. این حساب‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • حساب‌های دریافتنی
  • حساب‌های قابل پرداخت
  • قابلیت­های اصلی لجستر
 


برچسب ها : ,

خرید نرم افزار حسابداری

اصول اساسی خرید نرم افزار حسابداری

خرید نرم افزار حسابداری نکاتی دارد که باید به آن‌ها توجه شود. یک برنامه حسابداری باید ویژگی‌هایی را داشته باشد که با اجرای آن نیاز شما برآورده شود. اغلب انتظاراتی که مؤسسات مالی از خرید نرم افزار حسابداری دارند، شامل موارد زیر است:

  • مدیریت موجودی: شامل مدیریت کامل روی ورود و خروج کالا، گزارشات ریالی انبار و..
  • مدیریت اطلاعات مشتریان یا اموری که به‌صورت امور جاری در سیستم انجام می‌شود
  • تهیه‌ی لیست حقوق، دریافت و پرداخت‌ها
  • گزارشات مالی موردنیاز مالیاتی و..

موردی که می‌تواند در انتخاب خرید نرم افزار حسابداری بسیار حائز اهمیت باشد. صحبت با حداقل ۳ نفر از افرادی است که قبلاً این سیستم را تهیه نموده و با آن کار می‌کنند. یا اینکه حیطه‌ی کاریشان شبیه و حتی یکسان به فعالیت شماست. در رابطه بااینکه آن‌ها چه توقعی از نرم افزار مالی موردنظر دارند. حتی اینکه می خواهند چه تغییراتی روی آن بدهند با هم بحث کنید.
درهرصورت نمی‌توان سیستم حسابداری را یافت که فاقد هرگونه نقص یا ایرادی باشد؛ اما می‌توان با کمی مطالعه و صرف وقت یک سیستم خوب برای حسابداری مالی خود تهیه کنید. این کار با توجه به نوع فعالیتمان بهترین نتیجه را برای ما به ارمغان می‌آورد.

بخوانید: معیارهای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری

 



غذا در سیاره‌ی گرسنه‌ی ما

 

غذا در سیاره‌ی گرسنه‌ی ما اثر پیتر مانزل

 

آیا تابه‌حال فکر کردید مردم دنیا چطور غذا می‌خورند و در هفته چقدر برای غذا هزینه می‌کنند؟
یک عکاس آزاد آمریکایی کار جالبی انجام داد. او به سراسر دنیا سفر کرد و از اینکه مردم دنیا چه غذاهایی می‌خورند عکس تهیه کرده است. نام این عکاس Peter Menzel است.
در این مقاله قصد داریم غذاهایی که مردم کشورهای مختلف در طول یک هفته مصرف می‌کنند را بررسی کنیم.



برچسب ها : ,

نرم افزار بازرگانی برای مبادلات مالی

کاربرد نرم افزار بازرگانی برای مبادلات مالی

انتخاب یک نرم افزار بازرگانی کارآمد و تخصصی براي مديران بازرگانی امری ضروری و انكار ناپذير است. چنین نرم افزاری باید بتواند همزمان با دیگر سیستم های مالی و با حداکثر سرعت اطلاعات را ذخيره و استخراج نماید.

در برخی شرکت ها مساله ی حسابداری بازرگانی و نگهداری و کنترل موجودی کالا در دوره های مالی مهم است. انواع نرم افزار بازرگانی با توجه به نوع و حجم فعالیت حرفه ای شرکت متنوع است. بنابراین یکی از واجبات هر سازمان فعال در زمینه ی اقتصادی و بازرگانی ، استفاده از سیستم حسابداری است. بر اساس خدمات شرکت، استفاده از زیر سیستم های نرم افزار بازرگانی نیز متفاوت است. مانند نرم افزار حسابداری فروش، نرم افزار دریافت و پرداخت و نظیر اینها. در شرکت های بازرگانی اطلاعات حسابداری مختلفی نیاز است که در تصميم گيري هاي مديريتي نقش اصلي را ايفا مي كنند.

  • خرید و فروش کالا
  • کنترل موجودی محصول
  • سوابق هزینه ی خرید

بخوانید: اهمیت نرم افزار فروشگاهی برای مدیران کسب‌وکار



برچسب ها : ,

نرم افزار حسابداری اندروید

نرم افزار حسابداری اندروید

نقش نرم افزار حسابداری اندروید در زندگی مردم بر کسی پوشیده نیست. مهم‌ترین نقش آن نیز در تجارت است. اکثر مشاغل به اهمیت آن در کسب‌وکار خود پی برده‌اند. ضمن اینکه ارتباط میان تجارت و تکنولوژی دیرزمانیست که وجود داشته و ادامه دارد. چراکه تکنولوژی همواره باعث شده که ارتباط بین تجارت‌ها آسان‌تر و سریع‌تر از قبل گردد.

از گذشته تا به امروز حسابداری دستخوش تغییرات بسیاری بوده است. روی کار آمدن نرم افزار حسابداری اندرویدتوانسته تا حد زیادی از مشکلات متداول حسابداری به روش‌های سنتی بکاهد. استفاده از ابزارهای هوشمند مانند، تبلت، موبایل، کامپیوتر، لپ‌تاپ و … توانسته دستیابی به این امکان را ساده‌تر نماید. یعنی حسابداری به روش مکانیزه و با استفاده از نرم افزار حسابداری اندروید ساده‌تر است.

افرادی که از دیرباز در حسابداری مشغول بوده‌اند نسبت به افراد تازه‌کار، تفاوت را بهتر درک می‌کنند. چراکه تسهیل امور حسابداری از طریق نرم افزار حسابداری و نرم افزار مالی ملموس‌تر است. گرفتن گزارش‌ها به‌صورت دستی کار پیچیده‌ای است. برنامه حسابداری اندرویدی امکانات مختلفی در اختیار ما قرار می‌دهد:

  • کاربر نیازی به دانش تخصصی حسابداری ندارد
  • به‌راحتی می‌تواند در محیط برنامه فعالیت کند
  • کارهای حسابداری با دقت بیشتری انجام می‌گیرند
  • عملیاتی مانند جستجو، دسته‌بندی و گزارش‌گیری تسریع می‌یابد
  • می‌تواند برای تحلیل خروجی آن‌ها را چاپ کند

بخوانید: دانلود برنامه حسابداری



مزیت‌های نرم افزار فروش برای فروشگاه‌های بزرگ

نرم افزار فروش چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری اطلاعات، مسأله ی رقابت بین سازمان‌های مختلف بسیار مهم‌تر از گذشته شده است. یافتن بازار مناسب و فروش محصول به یکی از دغدغه‌های اساسی مدیران تبدیل‌شده است. برای این کار از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. یکی از روش‌هایی که کاربرد زیادی دارد استفاده از نرم افزار فروش است. اگر کسب‌وکارتان فروش کالا و خدمات است، قطعاً به نرم‌افزاری برای نگهداری اطلاعات مشتریان نیاز دارید. باید صورتحساب‌های کاربران را چاپ کنید.

نرم‌ افزارهای حسابداری ساده و ارزانی برای صدور فاکتور فروش در بازار وجود دارند. یک نرم افزار فروش واقعی باید بتواند به افزایش فروش و درآمد شما کمک کند. شاید به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار یا یک مدیرفروش، ایده‌های زیادی برای افزایش فروش دارید. می‌خواهید روند کار از بازاریابی تا تحویل کالا و وصول وجوه ساده‌تر و سریع‌تر انجام شود. نرم افزار فروش باید در این راه شما را یاری کند.

 



برچسب ها : ,
ليست صفحات
تعداد صفحات : 7
.