استقلال مالی با پول تو‌جیبی

استقلال مالی با پول تو‌جیبی

استقلال مالی با پول تو‌جیبی

خانواده‌ها در شکل گرفتن رفتار‌مالی نوجوانان نقش مهمی دارند. بسیاری از نوجوانان روش‌های رفتار مالی نوجوانان خود را از پدر و مادرشان تقلید می کنند. صحبت کردن در مورد مسائل مالی با نوجوانان کار ساده ای نیست. مخصوصاٌ وقتی که سن آنها بالاتر می‌رود.
سه حیطه کاربردی برای آماده‌سازی فرزندان برای مواجهه با مسائل مالی:

  • به نوجوانان مسئولیت مالی بدهید

با فرزندانتان تقسیم کار کنید
این نکته بسیار مهم است که فرزند شما ارزش پول را بداند و درک کند که با یک منبع نامحدود روبرو نیست. پس برای این کار به آنها ماهیانه مبلغ ثابتی بدهید و‌از‌آنها بخواهید برای ماه جاری بودجه بندی کنند. با این کار شما به آنها یاد‌‌ دادید که فقط چیزهایی که قادر به پرداختشان هستند بخرند و از‌هزینه های اضافی، دوری کنند.

پول تو‌جیبی و بودجه‌بندی
برای بعضی از‌‌‌‌‌‌‌ما پول تو‌جیبی اولین تجربه استقلال مالی است. وقتی بچه‌ها برای این پول برنامه‌ریزی می‌کنند و می‌دانند امکان افزایش پول وجود ندارد. آنها یاد می‌گیرند که باید همگام با برنامه بودجه پیش روند و از خرید اقلام نامربوط چشم پوشی می‌کنند.
راه دیگری نیز برای این کار وجود دارد مثلاً برای ناهار فرزندتان مبلغ مشخصی را تایین کنید و به او بدهید. اگر این پول را بابت لباس یا تفریح خرج کند خود او با عواقب آن روبرو خواهد شد و مجبور می‌شود یا گرسنه بماند یا از خانه خوراکی ببرد. بنابراین او یاد می‌گیرد که در بودجه‌بندی منظم عمل کند.
همیشه در این مورد سخت‌گیر باشید، هیچگاه بجای پولی که بیشتر خرج کرده‌اند به آنها پول ندهید و اجازه دهید مسئولیت پذیر شوند و عواقب کار خود را بپذیرند. اگر در این موقعیت‌های ساده و کوچک این نکات را یاد بگیرند خیلی بهتر است تا در آینده با میلیون‌ها تومان بدهکاری مواجه شوند.
تحقیقات نشان داده 8 نوجوان از 10 نفر آنها که از پول تو‌جیبی خود شارژ تلفن‌همراه خود را می پردازند، در استفاده از تلفن‌همراه خود بسیار محتاط‌تر عمل می‌کنند و سعی می‌کنند هزینه‌های شارژ و اینترنت را کاهش دهند.

  • برای فرزندانتان مثال خوبی باشید

یادگیری از پدر و مادر
زمانی که بحث مدیریت مالی پیش میاد اکثر کودکان از پدر و مادر خود تقلید می کنند. اگر از اون دسته افرادی هستید که برای خرید چیزی اول پس‌انداز می کنید احتمال زیادی دارد که فرزندانتان هم مثل شما باشند. و اگر همیشه خریدهای غیرمنتظره با قسط یا وام دارید پس بعید نیست که فرزندان هم پای جای پای شما بگذارند.
در این مورد میتوانید در بعضی از تصمیمات مالی خانواده، فرزندانتان را دخیل کنید، تا یاد بگیرند چطور می توانند با قیمت پایین‌تر خرید کنند و مرکزخرید های قیمت مناسب را نشان‌بدهید.
یا می توانید یک قدم جلوتر بروید و آنها را با یک لیست اقلام و مبلغ ثابت به خرید بفرستید اما در سفارشات مراقب باشید آنها فقط چیزهایی که در لیست آورده شده را بخرند نه چیزهایی که خودشان می‌خواهند.
با آنها صادق باشید و از اشتباهات مالی خود زمانی که نوجوان بودید برای آنها تعریف کنید. این کار به آنها عواقب خرج های بی برنامه را نشان می‌دهد.
پس این درس‌های آموزنده را برای آنها تعریف کنید.

عادت به پس‌انداز
یادگیری نحوه پس‌انداز و خرید به اندازه درآمد در زندگی بزرگسالی اهمیت زیادی دارد. فرزندان را به پس‌انداز هر‌هفته مقدار کمی پول برای خرید کفش تشویق کنید یا حتی پس اندازهای بلند مدت برای خریدهای بزرگتری مثل تلفن‌همراه. بدون این راهکارها فرزندانتان به اهدف بلندمدت خود نخواهند رسید، مثل: خرید ماشین، دانشگاه رفتن و خرید‌خانه
فهماندن نیاز به پس انداز به نوجوانان سخت است، اما فرصت‌هایی نیزهستند که باید غنیمت بشمارید. مثلا اگر نوجوان شما به رانندگی علاقه زیادی دارد، زمان خوبی است که او را به پس‌انداز برای هزینه های کلاس ترغیب کنید.
ممکن است لازم باشد هر‌ماه مبلغی را کنار بگذارد یا شغل پاره‌وقت پیدا کند.

  • به آنها کمک کنید اولین حقوق خود را مدیریت کنند
    اگر فرزند شما تصمیم دارد برای خرید بزرگی پس‌انداز کند یا می‌خواهد پول بیشتری خرج کند به او یاد بدهید شغلی برای خود پیدا کند. شاغل شدن اولین قدم یک نوجوان به سوی استقلال مالی است و نقش مهمی در آماده شدن برای آینده دارد. بعضی از نوجوانان شغل‌های غیررسمی مثل نیروی خدماتی در کافی‌شاپ‌ها، درست کردن صنایع‌دستی و دستیار مکانیک یا خیاط را برمیدارند اما آنهایی که دبیرستان را تمام کرده اند می‌توانند شغل‌های تمام‌وقت هم انتخاب کنند.
    اولین شغل باعث می‌شود دارایی نقدی آنها افزایش پیدا کند پس بهتر است حتماً با آنها در رابطه با روش‌های پس‌انداز و اهمیت آن صحبت کنید گرچه دفعات اول ممکن است هیچ نتیجه‌ای ندهد و آنها همچنان به بیرون رفتن و خرید بی‌رویه لباس ادامه دهند اما اگر آنها یک بار پس‌انداز و مزایای آن را تجربه کنند مطمئنا خودشان طرفدار خوبی خواهند شد. حتما‌‌ً سعی کنید به نحوی علایق آنها را شناسایی و تاکید کنید تا بخواهند آن را بدست بیاورند.
    سعی کنید حتماً اطلاعات دقیقی در رابطه با چیزی که دوست دارد بدهید و مراحل خرید را به او نشان‌دهید.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی آموزش‌های مالی به نوجوانان بسیار ساده‌تر شده است. نسل جدید آشنایی و تسلط بیشتری به تکنولوژی داردند و به سادگی می‌توانند تمامی این موارد را با استفاده از برنامه‌ها و یا اپلیکیشن‌های مختلف مدیریت کنند.
به عنوان مثال می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن حسابداری شخصی نیوُ تمام هزینه‌ها و دریافتی‌های خود را ثبت و ضبط کنند و یا حتی با استفاده از ابزار پس‌انداز برای اهداف مختلف مثل سفر یا خرید یک دوربین عکاسی پول پس‌انداز‌کنند.
شما می‌توانید در نیوُ یک کیف پول مشترک با فرزند خود داشته باشید و روی هزینه‌های آنها نظارت کنید و از آنها بخواهید برای تمام هزینه‌های جاری خود در قسمت بودجه‌بندی برنامه‌ریزی کنند.

 



برچسب ها : ,

به نظر شما دانستن رازهایی برای پس‌انداز جذاب هست؟خب!
در واقع این رازها وجود دارند، حتی زمانی که شما فکر می‌کنید هیچ پولی برای پس‌انداز کردن ندارید. خبر بد اینست که این اسرار چندین دهه است که وجود دارند و این ما هستیم که خیلی ساده تصمیم میگیریم که از آنها استفاده کنیم یا خیر!

#1 بودجه بندی
اول؛ شما باید یک بودجه‌بندی تهیه کنید.
میدونم که دارید به چه چیزی فکر میکنید؛ شما حتی قبل از اینکه فرصت پیدا کنید به پس‌انداز کردن فکر کنید کل پولهایتان خرج شده است. میدونستید که اصلاً و ابداً اینطور نیست!
شما چطور میتوانید بفهمید کجا پول اضافی برای پس‌انداز وجود دارد، وقتی اصلاً نمی‌دانید پولهایتان کجا رفته و کی تمام شده است؟ مطمئناً نمی‌توانید!
بنابراین مطمئن باشید وقت بودجه‌بندیه!!!
نکته اینجاس که شما مجبور نیستید این کار را به صورت روزمره و تکراری انجام دهید. بیشتر افراد موفق، بدون ردیابی هر دلار از پولهایشان در روز زندگی می‌کنند. حداقل کاری که می‌کنید باید این باشد که بنشینید و جاهایی که پولهایتان می‌رود را پیدا کنید. چقدر هزینه برای مسکن، آب و برق، مواد غذایی، پرداخت بدهی‌ها و سرگرمی دارید؟ وقتی این تصویر واضح را برای خودتان ساختید که پولهایتان در ماه معمولاً کجا خرج می‌شوند، می‌توانید شروع به کشف مسائل و مشکلات کنید، قسمتهای مشکوک را پیدا کنید و ایده بهتری داشته باشید که چه جاهایی را می‌توانید از بین ببرید و چقدر پول برایتان باقی میماند.
حالا می‌توانید از این پول به پس‌اندازتان اضافه کنید.
همونطور که میبینید این ایده مثل کشیدن یک نقاشی است که می‌توانید در آن پولهایتان را ردیابی کنید و ببینید هر ريال که البته به زودی میشه تومان؛ در روز صرف چه چیزی شده است. بله! این می‌تواند یک تمرین فوق‌العاده مفید برای تحت کنترل داشتن هزینه‌ها باشد. اما این خودش یکی از مشکلاتی هست که باعث می‌شود بیشتر مردم بعد از چند هفته بیخیال بودجه‌بندی شوند.

#2 اشتباه بزرگ
بعد از اینکه متوجه شدید پولهایتان خرج چه چیزی می‌شود، باید پس‌انداز و طرح بازنشستگی داشته باشید. این یک شروع عالی است، اما یک راز برای پس‌انداز پولهایتان وجود دارد؛ اول پرداخت.
شما احتمالاً قبلاً هم این را شنیده‌اید، این روش خیلی رایج است چرا که واقعاً کار می‌کند. اگر شما هم مثل بیشتر مردم صبر می‌کنید تا چک حقوقتان را بگیرید و قبل از اینکه هزینه‌هایتان را پرداخت کنید پس‌انداز می‌کنید همیشه این ترس را دارید که مجبور باشید تا آخر ماه از پس‌انداز خود برداشت کنید. بنابراین همیشه به اندازه کافی پس‌انداز نخواهید داشت. این یک اشتباه بزرگ است!
شما باید به پس‌اندازتان مثل یک صورتحساب نگاه کنید که هرماه باید پرداختش کنید. وقتی هرماه صورتحسابهایتان می‌آید شما چه کار می‌کنید؟ مطمئن می‌شوید که پرداخت می‌شوند؛ درست است؟ این دقیقاً همان کاری هست که باید با پس‌اندازتان نیز انجام دهید. اگر هدف شما پس‌انداز 500 هزار تومان در ماه است، آن را مثل یک قبض 500 هزار تومانی بدانید که حتماً باید پرداخت شود. اگر مثل یک قبض به آن نگاه کنید احتمال بیشتری دارد که حتماً برای صندوق اضطراری خود پس‌انداز کنید.
صرف نظر از اینکه پس‌انداز یک قبض ماهیانه برای شماست، این دقیقاً همان قبضی هست که باید اول از همه پرداخت کنید.
شاید بهترین روش این باشدکه یک طرح پس‌انداز خودکار ایجاد کنید تا هر ماه این پول در حساب پس‌انداز شما قرار بگیرد، حتی قبل از اینکه فرصت خرج کردن آن را پیدا کنید. خیلی راحت می‌توانید این کار را در یکی از بانکهای خود انجام دهید، قبل ار آنکه در یک چشم بهم زدن کل پول پس‌انداز خود راخرج کنید! مطمئن باشید حساب پس‌اندازتان در طول زمان حساب پرپولی خواهد شد.

#3 هزینه‌ها < درآمد
این بخشِ مقدس از امور مالی شخصی است و هیچوقت نباید خلاف آن عمل کنید. اگر از این راز پیروی نکنید هیچوقت قادر نخواهید بود پس‌انداز داشته باشید. شما باید همیشه کمتر از درآمدتان خرج کنید، همه چیز درباره جریان نقدینگی شماست. اگر 100 تومان دریافت می‌کنید و 110 تومان خرج، یعنی مبلغ کل کیف پول شما 10- تومان است. اما این پول اضافه از کجا می‌آید؟ معمولاً، قرض میکنیم یا وام میگیریم. در اصل ما این پول را به عنوان یک قبض یا قسط در طول ماه پرداخت می‌کنیم.
و حدس بزنید چه اتفاقی می‌افتد؟ شما از این کار لذت می‌برید و با علاقه انجامش می‌دهید. این بدان معناست که کم کم، بیشتر از 10 تومان به هزینه‌هایتان اضافه خواهد شد و کم کم در قرض و قسط فرو خواهید رفت. دقیقاً به همین دلیل بیشتر مردم فکر می‌کنند پولی برای پس‌انداز ندارند.
این بدهی‍ها در طول زمان بیشتر می‌شوند و شما مجبور به پرداخت هزاران تومان هزینه اضافی خواهید شد.

شما می‌توانید پس‌انداز کنید!
آیا این اسرار به نظر عقلانی و منطقی هستند؟! باید باشند.
بیشتر ما می‌دانیم که پولهایمان نیاز به بودجه‌بندی دارند تا بتوانیم آنها را برای آینده کنار بگذاریم و از شر بدهی‌هایمان خلاص شویم، اما بیشتر ما هنوز نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. متأسفانه، به جز برنده شدن در قرعه کشی، هیچ اسرار دیگری برای ثروتمند شدن وجود ندارد. این 3 اصل صحیح، پایه و اساس مدیریت مالی شخصی یا PFM هستند.
یک چیز مشخص است، اگر شما می‌توانید بودجه‌بندی کنید و کمتر از درآمدتان هزینه کنید و همچنین مقداری از این پول را هم در یک حساب پس‌انداز برای آینده و بازنشستگی کنار بگذارید، یعنی شما قابلیت ثروتمند شدن را دارید.

 



برچسب ها : ,

چرا کیف پول شخصی نیوُ؟

چرا کیف پول شخصی نیوُ؟

 چرا کیف پول شخصی نیوُ؟

٤ دلیل که چرا باید از همین امروز مدیریت مالی داشته باشیم!
چهار مورد که باعث می‌شوند مدیریت مالی بیشتر از قبل اهمیت داشته باشند:

١- انتخابهای بیشتر
کفش سفید یا سیاه؟ چلو کباب یا پیتزا؟ پرداخت بدهی‌ها یا پس‌انداز بیشتر؟ خرید یا سرمایه گذاری در صندوق‌های سپرده؟
باور کنید یا نه، زمانی می‌توانید بین کباب و پیتزا، فریم سفید یا سیاه عینک، بستنی وانیلی یا شکلاتی و خیلی چیزهای دیگر انتخاب کنید که پول داشته باشید.
در حال حاضر در جایی که ایستاده‌اید دو انتخاب بیشتر ندارید، حتی زمانی که به نظر می‌آید انتخابهای زیادی دارید.
زمانی که مشغول انتخابهای پیش‌پا افتاده هستید انرژی برای مهمترین بخش زندگی، یعنی مدیریت مالی شخصی باقی نمی‌ماند.
به نظر زمان آن رسیده تا انتخاب درست را انجام دهیم.

٢- روش زندگی بهتر
آخرین آخر هفته‌ای که هیچ برنامه‌ای برای انجام دادن نداشته‌اید را به خاطر می‌آورید؟
اگر شما هم مثل خیلی‌ها به یاد نمی‌آورید، بدین معنی است که زندگی شما با کار، خانواده و جامعه پر شده است.
رسیدگی به بچه‌ها، شستن لباس‌ها، چک کردن ایمیل‌ها، تماشای مسابقه فوتبال پسرتان، خرید لوازم خانه، خرید لباس، لوازم الکترونیکی، رفتن به ATM و خیلی کارهای دیگر که به احتمال زیاد می‌توانید تعدادی از آنها را با گوشی همراه خود انجام دهید.
می‌توانید یک آخر هفته را برای برنامه‌ریزی مالی وقت بگذارید و با خانواده یا همسرتان برای مخارج خود برنامه‌ریزی کنید.هزینه‌های مربوط به قبوض، تحقیق در مورد تصمیم‌های مهم مالی، مقایسه قیمتها، ثبت و ارزیابی هزینه‌ها، اولویت بندی نیازهای مالی و بحث و تبادل نظر در مورد مسائل مالی با خانواده یا همسرتان.
کمبود پول برای خرید چیزهای گران یا پرداخت چک‌ها و قبوض به دلیل کمبود پول یا نداشتن سواد حسابداری نیست، این فقط به دلیل نداشتن برنامه‌ریزی برای مسائل مالی زندگیتان است.
یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تغییر شیوه زندگی به روش درست داشتن مدیریت مالی شخصی است.

٣- رسانه‌های بیشتر
چقدر احتمال دارد که یک بچه ١٢ ساله به مارک لباس توجه کند؟! اگر مجله‌های مد و زیبایی را نخوانده باشد. در غیر اینصورت همیشه دوست دارد مثل یک سوپراستار لباس بپوشد.
آیا شما باز هم دوست داشتید یک گوشی آیفون بخرید اگر ١٠٠ بار در فضاهای مجازی درباره آن نمی‌خواندید؟حفظ کردن سادگی یک زندگی و کنترل آن در شرایطی که بوسیله تلویزیون، آگهی‌های بازرگانی، افراد مشهور، فیلم‌ها، بازیهای کامپیوتری، وب سایت‌ها، مجلات و فضاهای مختلف مجازی برای خرید انواع چیزهای مختلف بمباران می‌شویم، کار بسیار سختی است.

به اصطلاح مرسوم مد روز!
چگونه لباس بپوشیم، مدل مو، تغذیه، حیوانات خانگی، مسافرت، بازی، سرمایه گذاری مالی، حتی ورزش کردن. همه فعالیت‌های روزمره ما تحت تاثیر مد و رسانه قرار دارند. شما ممکن است ٣٠ دقیقه مشغول خواندن یک مجله مد باشید به جای آنکه ٣٠ دقیقه روی تردمیل بدوید.
هزینه‌های اضافی که رسانه‌ها با ایجاد مد برای ما ایجاد میکنند هم از نظر مالی و هم از نظر عاطفی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
تصور کنید چقدر نخریدن محصولی که بارها در تلویزیون و کامپیوتر خود تبلیغ آن را دیده‌اید کار سختی است. با بودجه بندی ماهیانه می‌توانید از خرید ایت اقلام که فقط از نظر احساسی به آنها نیاز دارید جلوگیری کنید و فقط طبق برنامه‌ریزی مالی خود خرید کنید.

٤- نیازهای اولیه‌ی بیشتر
تلفن‌های همراه، کابلهای اتصال، اینترنت، تعمیر و نگهداری کامپیوتر، آپدیت کردن نرم‌افزارها و خیلی هزینه‌های دیگر که برای در ارتباط بودن با خانواده و دوستان خود که با ما در یک شهر هستند پرداخت می‌کنیم.
حالا، می‌توانیدزندگی خود را بدون خیلی از سرویس‌های بالا در محل کار و خانواده تصور کنید؟ هرکدام از این سرویس‌ها چقدر هزینه به مخارج ماهیانه شما اضافه می‌کند؟!
آیا مواردی که در بالا ذکر شدند موانع موجود بر سر راه مدیریرت مالی به حساب می‌آیند؟
بیشتر وقت و انرژی شما به جای انتخاب‌های متنوع ، برنامه‌های گیج کننده و نارضایتی‌های مالی می‌تواند صرف تصمیم‌گیریهای درست مالی و اجرای طرح هزینه‌های قابل اجرا شود.
مدیریت مالی را می‌توان با یک رژیم غذایی سالم قیاس کرد. می‌توانید از شر بدهی‌ها رها شوید و یک طرح هزینه داشته باشید. در حال حاضر شما با اپلیکیشن حسابداری شخصی نیوُ آشنا شده‌اید. زمان و انرژی را از دست ندهید و با اطلاعاتی که در دست دارید یک طرح و برنامه اساسی برای مدیریت مالی زندگی خود داشته باشید.

راه‌حل چیست؟
شما درون خودتان می‌دانید که به چه چیزی نیاز دارید. بنابراین ما چند پیشنهاد برای شروع داریم تا با موانع بالا مقابله کنید.

١- متوقف کنید و دوباره شروع کنید.
هر حادثه‌ای زنگ خطری در رابطه با الویت‌های واقعی ماست. فهرست اولویت‌های خود را دوباره بررسی کنید و یک الویت بندی جدید ایجاد کنید. اگر الویت‌های شما خانواده، دوستان و تعادل زندگی شخصی خودتان است، ارزش واقعی حضور و ارتباط شماست نه کارهایی که انجام می‌دهید، چیزهایی که می‌خرید یا دارید.
کدامیک از فعالیت‌ها، مسئولیت‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و مسائل می‌تواند حذف شود تا به شما اجازه دهد زمان بیشتری برای مدیریت مالی خود بگذارید؟

٢- انتخاب کنید و نگه دارید.
در حال حاضر سیستم‌های مدیریت مالی زیادی وجود دارند، پس نیازی نیست خودتان یکی طراحی کنید. یکی از آنها را انتخاب کنید و سپس شروع کنید. بعد از گذشت تمامی این سالها بیشتر شرکتها در عرصه‌ی رقابت محصولات خود را پالایش کرده‌اند و کار خود را به خوبی انجام می‌دهند پس نگرانی شما در خصوص بهترین و ساده‌ترین سیستم بی‌مورد است. ما به شما اپلیکیشن کیف پول شخصی نیوُ را پیشنهاد می‌کنیم.
کافیست با یک انتخاب صحیح، مهمترین بخش زندگی خود را مدیریت کنید.

٣- دستی یا الکترونیکی
اگر شما هنوز هم با سیستم سنتی کاغذ و قلم راحتر هستید، شروع کنید یا ممکنه مثل کسانی که در محل کار خود هشت تا ده ساعت به مانیتور خود خیره می‌شوند، باشید. صدها کتاب در مورد این موضوع وجود دارد. برای ساده کردن تصمیم خود، با یک برنامه ماهیانه شروع کنید. کتابها در این زمینه به شما کمک می‌کنند مدیریت مالی شخصی خود را سازمان یافته و ساده‌سازی کنید و هزاران تومان در بلند مدت صرفه جویی کنید.
یک برنامه پیدا کنید که به شما کمک کند هزینه‌های دوره‌ای، صورتحسابهای ماهیانه و مخارج روزانه خود را با آن پیگیری کنید.شما همچنین می‌توانید برنامه‌های خود را در یک صفحه گسترده‌تر ایجاد کنید. استفاده از اپلیکیشن‌ و وب سایتها به عنوان راهنما برای برطرف کردن اشکالهای برنامه مالی شما بسیار مفید است. نکته اصلی برای شروع داشتن انگیزه و حفظ آن برای مدیریت مالی است.
یک برنامه را انتخاب کنید، در مورد کار با آن مطالعه کنید و شروع کنید. سعی کنید به انجام مدیریت مالی خود پایبند بمانید. تراکنشهای مالی خود را روی یک تکه کاغذ نگه دارید تا زمانی که مجدد کامپیوتر خود را روشن کنید و یا در تلفن همراه خود آنها را ثبت کنید.

٤- ساده سازی و ساده زیستی با تاسی از سیره اهل بیت نبوی
هر هفته یک جلسه هیئت مدیره با خانواده و همسر خود برگزار کنید و دریافتها و مخارج را به صورت ساده بیان کنید. به جای رفتن به فروشگاه‌ها در مورد مسائل مالی بحث کنید، یک زمان و مکان مناسب برای برگزاری جلساتتان در نظر بگیرید. سعی کنید تعداد صورتحسابهای خود را کمتر کنید، سرویسهایی که نیازی به آنها ندارید را لغو کنید. برای پرداختهای دیگر برنامه‌ریزی کنید تا به صورت اتوماتیک هر ماه آنها را نجام دهید. و بازهم به خاطر داشته باشید از یک برنامه برای ثبت تراکنشها استفاده کنید تا سوابق مالی خود را یکجا داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید براحتی متوجه شوید چه مقدار پول برای هریک از هزینه‌های خود پرداخته‌اید.
مهم نیست چه مقدار هزینه و زمان صرف برنامه‌ای که با آن مدیریت مالی خود را انجام می‌دهید کرده‌اید. در نهایت بازدهی این برنامه چند ده برابر بیشتر خواهد بود.

یک قدم به عقب بردارید، به زندگی خود نگاه کنید، به جای واکنشهای عاطفی یک تصمیم عاقلانه و منطقی بگیرید.
به خاطر داشته باشید امنیت مالی خریدنی نیست، با نیوُ آن را دانلود کنید.



برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,
.