اپلیکیشن حسابداری شخصی نیوُ

از خواستگاری تا عروسی

از خواستگاری تا عروسی

بسیاری از زوجها شرایط سختی را برای ازدواج پیش رو دارند.
در بیشتر موارد، افرادی که قصد ازدواج دارند ممکن است هنوز در حال پرداخت قسط‌های دانشگاه یا اولین ماشین خود باشند و یا حتی تازه برای تشکیل زندگی مشترک برنامه ریزی کرده باشند.
آنها برای تشکیل خانواده نیاز به پس‌انداز کافی دارند در حالیکه درآمد محدودی نیز دارند.
البته برگزاری جشن عروسی کاملاً به توان مالی و نگرش خانوادگی افراد بستگی دارد و برای همین می‌بینیم که گاهی عروس دامادها ترجیح می‌دهند بجای تحمل کردن فشار مالی زیاد برای عروسی باشکوه، به سفر بروند و اوقات خوشی را کنار هم سپری کنند و یا با مهمانی کوچک دورهمی پیوند خود را جشن بگیرند.
اگر شما هم در یکی از این موقعیتها هستید بهتر است دقیق‌تر بدانید با چه هزینه‌هایی برای عروسی مواجه هستید.
ما سعی کردیم در این مقاله تمام هزینه‌های مربوط به ازدواج از زمان خواستگاری تا عروسی را در نظر بگیریم. البته بیشتر این هزینه‌ها حدودی هستند و ما سعی کردیم حداقل و حداکثر را در نظر بگیریم که کاملاً بستگی به سلیقه و بودجه شما دارد.

گام اول:

خواستگاری: طبیعتاً خانواده ها در این روز با هم اولین دیدار رو دارن و روز مهم محسوب میشه. اولین اقدام اینه که سری به کمد لباس بزنید و اگر لباس مناسبی پیدا نکردید خودتونو به بازار برسونید و یک دست لباس مناسب و رسمی تهیه کنید. البته باید عرض کنیم که یه لباس معمولی 300 تا 500 هزار تومان هزینه بر میداره. بعدش هم نوبت تهیه شیرینی و گُل میشه که یک جعبه شیرینی حدود 30 تا 70 هزار تومان و یه دسته گُل معمولی هم 60 هزار تومن به بالا براتون آب میخوره! در کل گام اول خواستگاری چیزی حدود 800 هزار تومن هزینه برمیداره که اگر خوش شانس باشید و برید مرحله بعد، تقریباً دچار بد شانسی میشید و باید با مخارج بعدی دست و پنجه نرم کنید!

گام دوم:

نامزدی یا بله برون: با عرض تبریک شما به مرحله بعد راه یافتید اما مخارج این مرحله به مراتب بیشتره و امیدواریم از پسش بربیاید. در مراسم نامزدی داماد برای عروس یک انگشتر نشان می‌بره که این حلقه طلا بنا به توان مالی داماد از 500 هزار تومان تا حتی 5 میلیون تومان خرج برمی داره. غیر از این، یک سری هدیه هم برای عروس تهیه می‌شود که بنابر سلیقه عروس یا داماد می‌تواند قرآن، شاخه نبات یا کله قند، چادر، پارچه، کفش و کیف و... باشد که قیمت اینها حدود 400 هزار تومان تا 1 میلیون تومان برآورد شده. البته شیرینی و سبد گل نیز جزء رسم و رسوماتیه که داماد باید هزینه کنه. خب این مرحله هم به خوبی و خوشی با هزینه ای بالغ بر 2 میلیون پایان یافت!

گام سوم:

آزمایش و ثبت ازدواج: بعد از اینکه خانواده عروس پسندیدن و خانواده داماد تایید کردن، عروس و داماد قبل از ثبت ازدواج باید یک سری آزمایش بدن تا از عدم اعتیاد، بیماری های خونی و ژنتیکی مطمئن بشن. هزینه این آزمایشات حدود 100 هزار تومان به بالاست و اگر به آزمایشات ژنتیکی و نشانه های مشکوک برسید حتی تا چندین میلیون هم هزینه برمیدارد. بعد از مرحله آزمایش برای عقد و ثبت ازدواج هم باید مبلغ 300 هزار تومان بپردازید که با استفاده از اتاق عقد و...، به این مبلغ حداقل 100 هزار تومان اضافه میشه.

گام چهارم:

خرید قبل از مراسم عروسی: خرید وسایل مورد نیاز داماد مثل کت و شلوار، پیراهن، کفش و کمربند، ساعت، حلقه و... برعهده خانواده عروس است که اگر بخواهیم به آنها هم یک برآورد هزینه کوچیک پیشنهاد بدیم باید بگیم که حدود 3 میلیون تومان به بالا هزینه برمیداره. حالا میریم سراغ خریدهایی که برعهده داماده: آینه و شمعدان 500 هزار تا 2 میلیون تومان ، حلقه ازدواج 800 هزار تا 3 میلیون تومان، سرویس طلا 5 میلیون به بالا، ساعت 100 هزار تا 1 میلیون تومان، لوازم آرایش حدود 500 هزار تا 2 میلیون تومان، کرایه لباس عروس از 500 هزار تا 2 میلیون تومان، کیف و کفش عروس 150 تا 400 هزار تومان، و بنابر سلایق و رسم و رسومات عروس و داماد این موارد کم و زیاد میشه. اگر یه جمع‌بندی داشته باشیم به مبلغی حدود 15 تا 20 میلیون مواجه میشیم!

گام پنجم:

مراسم عروسی: خود مراسم عروسی یه هفت خان محسوب میشه البته اگر یکم از توقعات و مجلل گرایی فاصله بگیریم می‌تونیم یه عروسی کوچیک بگیریم و بقیه هزینه ها واسه زندگی بشه!

کرایه خودرو: اگه ماشینتون پراید نیست می‌تونید همون رو گل بزنید ولی اگر پراید دارید می‌تونید قیمت‌های کرایه خودرو برای عروسی رو همراه ما مرور کنید. پرشیا روزانه 110 هزار تومان، سانتافه روزانه 550 هزار تومان ، النترا روزانه 300 هزار تومان، سوناتا روزانه 450 هزار تومان، بی ام وِ 600 هزار تومان به بالا و... تزئین ماشین هم از 400 هزار تومان به بالا حساب میشه.

فیلمبرداری و عکاسی: مخارج عکاسی هم تقریباً از 2 تا 14 میلیون تومان حساب کنید.

آرایشگاه: بنابر منطقه آرایشگاه قیمت های متغیری وجود دارند که حدودا از 500 هزار تا 4 الی 8 میلیون هم هزینه می‌شود.

هزینه های تالار و شام: تالارهای پذیرایی هر کدام نسبت به موقعیت مکانی و تجهیزات قیمت‌های مختلفی دارند، اما در کل ورودی تالارها بسته به تعداد مهمانها چیزی حدود نفری 20 هزار تومان می‌شود، میوه و شیرینی هم به ازای 100 نفر مهمان تقریبا 1 الی 2 میلیون تومان خرج بر میدارد. شام عروسی هم بستگی به انتخاب شما دارد که اگر یک منوی معمولی انتخاب کنید برای 100 نفر مهمان چیزی حدود 3 میلیون باید بپردازید.

هزینه های جانبی مثل کارت عروسی، موسیقی تالار، گل آرایی، نورپردازی و... هم بنابر سلیقه شخصی عروس و داماد مخارجی دربر دارد.

سرانجام تا اینجا که حداقل مخارج عروسی رو محاسبه کردیم و به مبلغی حدود 40 الی 50 میلیون از خواستگاری تا عروسی رسیدیم اما اگر بخواهیم خانه ای هم رهن کنیم حدود 40 الی 60 میلیون باید برای این کار در نظر بگیریم اما اگر بخواهیم هزینه رفتن به خانه بخت برای عروس هم محاسبه کنیم برای یک جهیزیه معمولی باید مبلغی حدود 30 تا 50 میلیون تومان حساب کرد. پس جمعاً هزینه تشکیل زندگی یک زوج جوان حدود 130 میلیون تومان است! امیدواریم پشیمون نشده باشید و همچنان مسیر موفقیت را ادامه دهید.
ما سعی می‌کنیم در ادامه مواردی را برای کم کردن هزینه‌ها و یا برنامه‌ریزی صحیح برای آماده شدن در این مرحله، برای شما توضیح دهیم.

 



برچسب ها : ,

چالش‌ها و راه‌حل‌ها برای شروع یک کسب و کار!

فرقی نمیکند این اولین تجربه کارآفرینی شما باشد یا قبلاً هم در این زمینه تجربه داشته باشید؛ به هر حال شما با چالشهای مختلفی مواجه هستید.
برای کسانی که تجربه‌ای داشتند، بیشتر چالش‌ها شامل ایجاد یک نام تجاری جدید و یا پیدا کردن یک کسب و کار با سود قابل توجه است.
اما برای کار آفرینان جدید، برخی از چالش‌های منحصر و رایج وجود دارد، مثل تنظیم بودجه برای راه‌اندازی، انتخاب کسب‌و‌کار مناسب، پیدا کردن جریان نقدینگی در کسب‌و‌کارشان، شناخت بازار و تعداد رقبا، پیدا کردن مشتریها، شناخت استراتژی بازاریابی برای پیداکردن محل مناسب در بازار، چگونه بدست آوردن بودجه مورد نیاز و غیره و غیره...

  • چالش اول: مشکلات مالی
    اولین چالش شما مشکلات مالی برای شروع یک کسب و کار است.
    راه حل:
    راه‌های مختلفی برای تهیه بودجه کسب‌ و کارهای کوچک وجود دارد، از دوستان و خانواده تا وام‌های بانکی معمولی برای کارآفرینی.
    اما بیشتر کارآفرینان با تجربه معتقدند که مدل رشد خود پرورده بهترین و کم خطرترین را‌ه‌حل برای شروع است.
    به‌جای تلاش برای ایجاد یک کسب‌وکار بزرگ، آن‌هم یک ‌شبه، به‌خدمات ارزش افزوده‌ای فکرکنید که میتوانید در اختیار مشتریان خود بگذارید و کسب‌و کار خود را با تبلیغات دهان به دهان توسعه دهید.
    به‌هرحال اگر برای شروع نیاز به سرمایه گذار خارجی داشتید تمام مراحل قانونی را در نظر بگیرید و حتماً با یک وکیل مشورت کنید.
  • چالش دوم: انتخاب کسب و کار
    کسب‌و کار مناسبی را انتخاب کنید، هم از نظر بازاریابی و هم از نظر توانایی برای انجام آن.
    راه حل:
    اولاً برای‌ رسیدن به موفقیت در یک کسب‌ و کار جدید شما باید یک محصول و یا خدمت مناسب که ارزش قابل توجهی در اختیار مشتریان خود بگذارد را انتخاب کنید، شما باید علایق‌ و رفتارهای خود را برای این انتخاب ارزیابی کنید.
    بعد از آن شما باید دقیقاً آنچه‌ را که درکسب‌ و کار خود به آن متعهد شده‌اید را ارائه دهید، از آنجا که اگر نتوانید این کار را انجام دهید، مجدداً به دلیل تبلیغ دهان به دهان، کسب‌وکارتان به سختی گسترش خواهد یافت. زیرا شما برای جذب مشتری جدید یا حفظ مشتریهای فعلی خود موفق نخواهید شد.
    به‌ یاد داشته باشید، جذب مشتری برای اولین بار آسان‌تر از نگه‌داشتن آنها خواهد بود.
  • چالش سوم: جریان نقدینگی
    کسب‌ و کارهای کوچک نمیتوانند زنده بمانند، اگر از دستورالعمل های جریان نفدینگی پیروی نکنند و احتمالاً این مورد یکی از بزرگترین مشکلات یک کارآفرین خواهد بود.
    به عنوان مثال، وقتی کاری را به‌موقع انجام میدهید، فاکتور را افزایش میدهید و بعداز یک ماه پول آن را دریافت میکنید. در عین‌حال، باید تمام هزینه‌های مربوط به کسب‌و کار خود را مانند هزینه‌های جانبی،حقوق و دستمزد کارمندان و همچنین هزینه‌های شخصی خود در نظر داشته باشید.
    در صورتی که تمام این موارد را پیگیری نکنید فقط یک معجزه میتونه کمکتون کنه! سرمایه!
    راه حل:‌
    برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی مناسب برای حفظ نقدینگی در یک کسب‌و کار بسیار مهم است. یکی از راه‌های افزایش جریان نقدینگی اینست که هرزمان سفارشی را دریافت می‌کنید، یک پرداخت ‌اولیه نیز دریافت کنید، به این ترتیب میتوانید هزینه‌های اولیه خود را هم بپردازید و همینطور مقداری از سود را کنار بگذارید.
    راه دیگر برای حفظ جریان نقدینگی، تسویه حساب سریع صورتحساب توسط مشتری است، یعنی به‌جای اینکه 30 روزه تسویه انجام شود از مشتری بخواهید 15 روزه یا به محض تحویل کالا یا خدمات مبلغ را تسویه کند، به این ترتیب اگر مشتری پرداخت را دیر‌تر انجام دهد شما هنوز زمان دارید.
    را‌ه‌حل سوم کمی عجیب است و کاملاً بستگی به ارتباط شما با تأمین کنندگان دارد، اگر بتوانید موافقت آنهارا برای پرداخت 60،45 ویا 90 روزه دریافت کنید، زمان کافی برای دریافت و تسویه‌ فاکتورها خواهید داشت و قبل از انجام پرداخت‌ها حتی سود خود را نیز دریافت کرده‌اید.
  • چالش چهارم: ترک شغل فعلی
    اکثر کار آفرینان کار معمولی خودرا خیلی سریع ترک میکنند، در‌حالیکه در حساب بانکی خود کمتر از نیاز یک یا دو ماه خود را دارند و احتمالاً بدون هیچ درآمدی!
    راه‌حل:
    وجود پول برای زندگی غیر‌قابل اجتناب است، بنابراین هنگامی که شما حداقل مبلغ هزینه‌های یک زندگی استاندارد را به عنوان یک کفی مالی در شروع کسب‌و کارتان داشته باشید، بسیار قوی‌تر عمل خواهید کرد.
    پس اول یک مقدار استاندارد از هزینه‌های حداقل یک ماه را برای شروع کسب‌و کار جدیدتان داشته باشید و بعد از کار فعلی خود بیرون بیایید.
  • چالش پنجم: رقبا
    کار با رقبای خیلی زیاد در کسب‌و کارتان!
    راه حل:
    برای اینکه توان رقابت داشته باشید تازه‌های بازار خودرا شناسایی کنید و با خلاقیت و نوآوری وارد بازار شوید.
    مشتریها معمولاً سراغ کسب‌و کاری میروند که دانش جامع محصولات وسیعی که آنها میخواهند را جمع آوری کرده است.
  • چالش ششم: جذب نیرو یا همان استخدام
    فرآیند استخدام میتونه کابوس یک کارآفرین باشد. بعد از بررسی رزومه‌ها، مصاحبه و غیره در خیلی از موارد پیش آمده که فردی بیسواد را استخدام میکنید.
    راه‌حل:
    در سایت‌های مختلف میتوانید رزومه اشخاص با توجه به نیاز خود را پیدا کنید.
    بعد از این مرحله میتوانید "مصاحبه‌های کاری" را سازماندهی کنید و به آنها در مورد آینده شغلی و محیط کارشان نیز توضیح دهید، بعد کنار آنها قرار بگیرید و همه چیز را قبل از شروع همکاری نهایی تاکید کنید.
    به خاطر داشته باشید همه چیز را برای هردو طرف روشن کنید، این امر برای ایجاد یک رابطه سالم کاری و استخدام فرد مناسب برای جای خالی مورد نظر شما با توجه به مهارت و نوع نگرش فرد بسیار مفید خواهد بود.
  • چالش هفتم: مشتریان
    پیدا کردن مشتریان احتمالی...
    راه حل:
    اگر محصول یا خدمات شما ارزشی در زندگی مردم به ارمغان بیاورد، نیازی نیست پول زیادی برای تبلیغات در مراحل اولیه صرف کنید. اگر محصول یا خدمات عالی دارید، مردم به طور خودکار به سمت شما خواهند آمد، فقط به یاد داشته باشید که صبر و شکیبایی خود را حفظ کنید و فقط به دنبال پیدا کردن کسانی باشید که به محصول یا خدماتی که شما ارائه میدهید علاقه‌مند هستند.
  • چالش هشتم: مدیریت زمان
    مدیریت احتمالاً از بزرگترین مشکلات کارآفرینان جدید خواهد بود. کار آفرینان، برعکس زمانی که فقط یک کار مشخص داشته‌اند، باید مراقب همه چیز باشند.
    راه‌حل:
    شما باید مهارتهای خودرا در مدیریت زمان افزایش دهید.
    چند راهنمایی مفید برایتان داریم:
    _لیست‌هایی از اهداف خود ایجاد کنید، بعد از تهیه‌ی لیست اهداف آنها را به اهداف سالیانه، ماهیانه، هفتگی و روزانه تقسیم کنید. به این ترتیب همه اهداف شما هر‌روز در مقابل شماست و فقط کافیست در مسیر باقی بمانید.
    _برای هر بخش که نیاز مستقیم به شما ندارد، نماینده انتخاب کنید.
    _نگران نباشید و وظایف غیر‌ضرورری را حذف کنید.
    _به طور منظم خود را مورد ارزیابی قرار دهید و از خود بپرسید در چه مرحله‌ای هستید.
  • چالش نهم: تقسیم وظایف
    به دلیل بی‎‎تجربگی برای شروع اولین کسب و کار، احتمالاً در زمان مشخص کردن وظایف دچار از هم گسیختگی میشوند و مجبور می‌شوید چند بار آنهارا انجام دهید.
    راه‌حل:
    اگر یک تیم از کار‌کنان خوب داشته باشید، این کار بسیار ساده‌تر خواهد شد. با استفاده از بعضی سیستم‌های مخصوص برای برنامه‌ریزی‌های سازمانی نیز میتوانید این کار را انجام دهید.
    تقسیم وظایف ممکن است کمی هزینه داشته باشد، اما باعث میشود بیشتر کارها به صورت مؤثر انجام شود و در زمان نیز صرفه‌جویی شود، مهم‌تر از همه در نظر داشته باشید، در این بخش نیاز کارمند مشخص شده باشد تا وظایف با دستورالعمل‌های مشخصی به هر شخص محول شود که به نوبه خود بتوانند به طور مؤثری در زمان مشخص آنرا به اتمام برساند.
  • چالش دهم: شرکای تجاری
    پیدا کردن شرکای تجاری قابل اعتماد یکی از مهمترین چالش‍هائیست که یک کارآفرین جدید با آن مواجه است. یک شریک تجاری اشتباه می‌تواند شهرت شما را به چالش بکشد؛ به طوریکه موفقیت شما را با وجود همه تلاشهایتان به خطر بیاندازد.
    راه‌حل:
    پیدا کردن شریک مناسب در یک نگاه اتفاق نمی‌افتد و شما باید به تدریج آن را شکار کنید. تنها راه خروج از این مشکل اینست که همه چیز را بلافاصله بین خود حل و فصل کنید.
  • چالش یازدهم: انتخاب محصول یا خدمات مناسب
    یکی از بزرگترین دلایل شکست یک کارآفرین، انتخاب یک محصول یا خدمات اشتباه برای فروش است.
    راه‌حل:
    این یک مسئله کاملاً عادیست که یک کارآفرین، مهارت کافی برای انتخاب درست یک محصول سودآور را نداشته باشد. در چنین مواردی، راه‌حل استخدام یک نیرو برای بخش توسعه و تحقیق بازار است تا به بررسی و تحلیل بازار بپردازد.
    به عنوان مثال زمینه کاری را که می‌خواهید مشخص و گزارش ایده‌های سودآور را تهیه کنید. پس از آن می‌توانید گزارشات را بررسی و تجزیه و تحلیل کنید و تصمیم بگیرید بر روی پرسودترین ایده ممکن کار کنید تا ریسک کسب وکارتان را به حداقل برسانید.
  • چالش دوازدهم: استراتژی بازاریابی
    شاید با بهترین استراتژی برای فروش محصولات یا خدمات خودآشنا نباشید...
    هدف اینست که بازگشت سرمایه (ROI) را با بازاریابی مؤثر به حداکثر برسانید!
    راه‌حل:
    بازهم برای تأثیر بیشتر این بخش، از شخصی که تخصص کافی دارد کمک بگیرید. یک بودجه برای بازاریابی محصول یا خدمات خود آماده کنید و آن را در اختیار متخصص بازاریابی خود قرار دهید تا یک طرح کارآمد برای بازاریابی در اختیار شما قرار دهند.
    به یاد داشته باشید در ابتدای شروع کسب و کارتان فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد. شما می‌توانید این کار ار بعداً در زمانی که یک خط تولید پایدار دارید انجام دهید.
  • چالش سیزدهم: بودجه‌بندی
    حتی زمانی که جریان نقدینگی کافی در کسب و کارتان دارید باز هم با چالش بودجه‌بندی صحیح برای نمایش محصولات و یا خدمات خود را دارید.
    راه‌حل:
    باید اعتراف کنیم که هر کارآفرین با چالش بودجه‌بندی کم هزینه مواجه است. شما می‌توانید هزینه‌های خود را با تلاش‌های بازاریابی مؤثر کاهش دهید. بیشتر پول را در بخشی که بازگشت سرمایه (ROI) شما را به حداکثر برساند و بقیه را برای سایر هزینه‌های زیربنایی و تجربی ذخیره کنید.
  • چالش چهاردهم: عدم اعتمادبه نفس برای کارآفرینی
    هر کارآفرین جدیدی از مرحله‌ عدم اعتماد به نفس می‌گذرد. این مشکل به دلیل خرابی‌های اولیه و غیرقابل پیش‌بینی و تماشای رشدهای کمتر از حد انتظار اتفاق می‌افتد.
    راه‌حل:
    شما برای اینکه تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید باید این شک و تردید را برطرف کنید. در مورد اتفاقات پیرامون خود که باعث رسیدن به اهدافتان می‌شود بحث کنید. شما حتی ممکن است به کمک کارآفرینان اطراف خود نیاز احتیاج داشته باشید، بعضی از آنها آماده ارائه مشاوره و نشان دادن راه‌ها برای غلبه بر موانع این مرحله هستند.
    فکر می‌کنید که به یک کارآفرین تبدیل می‌شوید یا تنها یک تازه وارد هستید؟!!!
    برای این چالش آماده باشید. برای رسیدن به موفقیت، برنامه‌ریزی استراتژیک و راه‌های مختلف را کشف کنید. یک محصول یا خدمات فوق‌العاده را در بازار به ارمغان بیاورید و در نهایت کسب و کارتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.


برچسب ها : ,

مقایسه و بررسی اپلیکیشن های حسابداری شخصی

مقایسه و بررسی اپلیکیشن های حسابداری شخصی

عدم کنترل مسائل مالی شخصی همیشه یکی از دغدغه‌های روزمره ما بوده است. حتی یکی از مسائل مهمی که باعث ایجاد استرس فکری و کاری می‌شود، ناشی از همین عدم کنترل است. زمانی که نزدیک به آخر ماه، به این فکر می‌کنیم که حقوقمان کجا و صرف چه چیزهایی شده و در برابر این سوال مهم هیچ جواب واضح و دقیقی نداریم؛ سبب ایجاد استرس و ناامنیتی مالی می‌شود.

در عصر کنونی با پیشرفتهای روز به روز و دسترسی‌های مختلف مثل بانکداری الکترونیک، خریدهای آنلاین، پرداختهای غیرحضوری و هزاران برنامه اتوماتیک برای انجام مسائل مالی، داشتن چنین دغدغه‌ای بی‌پاسخ نیست.
اپلیکیشن های حسابداری شخصی با صرف کمترین زمان، امکان کنترل کامل کیف پول شما را محقق می‌کنند. این برنامه ها در ابتدا با ثبت تراکنشهای روزانه شما، دخل و خرجتان را ثبت می‌کند و به مرور زمان شما می‌توانید در بازه‌های زمانی بزرگتری مثل هفته، ماه و سال، رفتارهای مالی خود را بررسی و کنترل کنید و براساس آن برای پولتان برنامه‌ریزی کنید.

اپلیکیشن حسابداری محک

اپلیکیشن کیف پول محک به عنوان یک حسابدار شخصی در قالب نسخه اندروید، iOS و تبلت برای موبایل های شما عرضه شده و سعی دارد تا با ارائه امکاناتی کامل، شما را از احتیاج به نوشتن مخارج روی کاغذ یا سپردن آنها به افراد دیگر بی نیاز کند. با محک شما نیز می توانید یک حسابدار اختصاصی داشته و به مدیریت گردش های مالی خود بپردازید.

امکانات اپلیکیشن محک:

  • کاربری ساده و طراحی زیبا
  • ثبت سریع و آسان هزینه ها و درآمدها بصورت دستی و پیامکی
  • تعریف حساب های مختلف (صندوق و بانک)
  • تعریف اشخاص، ثبت و کنترل بدهی و طلب
  • امکان تعریف بودجه بندی ماهانه و هفتگی
  • ثبت موعد چک های دریافتی و پرداختی و اقساط
  • تعریف دسته بندی دلخواه برای هزینه ها و درآمد ها

اپلیکیشن حسابداری شخصی هلو

شرکت تولید کننده‌ی این نرم افزار در راستای تولید برنامه‌های حسابداری فعالیت دارد و اپلیکیشن هلو را به منظور یک حسابدار شخصی طراحی کرده این نرم افزار با طراحی نسبتاٌ پیچیده استفاده را برای کاربران کمی دشوار کرده و تنها با نسخه اندروید قابل استفاده میباشد.

  • امکانات حسابداری شخصی هلو:
  • امکان درج وام به عنوان دریافت کننده و پرداخت کننده
  • تعریف کلیه اقساط وام به صورت سیستمی
  • امکان مقرر نمودن یادآوری برای اقساط به صورت دوره ای
  • امکان گرفتن خروجی اکسل برای وام و اقساط
  • امکان گرفتن گزارش اقساط

اپلیکیشن حسابداری شخصی نیوُ

این شرکت صرفاً در زمینه طراحی و ارائه محصول حسابداری شخصی با برند کیف پول شخصی نیوُ مشغول به فعالیت است. این اپلیکیشن در سه پلتفرم اندروید، iOS و Web جهت ثبت و بررسی تراکنش‌های مالی در محیطی بسیار ساده و جذاب ارائه شده است. در محیط برنامه امکانات فراوانی در عین سادگی ارائه شده و برای افراد بدون دانش حسابداری هم قابل استفاده است.

قابلیت‌ها و امکانات کلی برنامه:

ثبت و مدیریت تراکنش‌ها (هزینه، درآمد و انتقال) با جزئیات (شخص، بانک، برچسب، عکس، یادآور و ...) گزارش و نمودارهای متنوع از درآمدها، هزینه‌ها، روند پس‌انداز و بودجه‌بندی با اعمال فیلترهای مختلف حساب ابری که امکان استفاده از نیوُ در چند دستگاه را فراهم می‌کند و علاوه بر آن امکان اشتراک‌گذاری یک کیف پول را میسر کرده است. (به عنوان مثال برای شارژ ساختمان، حساب تنخواه و یا حساب منزل)

  • ابزار بودجه‌بندی؛ امکان محدود کردن و کنترل هزینه‌ها
  • ابزار پس‌انداز؛ امکان برنامه‌ریزی دقیق برای آینده
  • ارتباط با بانک تجارت، آینده، انصار، پست بانک و ...
  • خواندن پیامک‌های بانکی
  • امکان ثبت و مدیریت چک‌ها، اقساط و طلب و بدهی
  • پشتیبان‌گیری خودکار

اپلیکیشن حسابداری شخصی پارمیس همراه

پارمیس هم اکنون نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی، بازرگانی، شرکتی و تولیدی را به همراه نسخه حسابداری شخصی به بازار عرضه کرده است. پارمیس همراه امکان ثبت درآمدها و هزینه ها، مانده بانک ها و مدیریت چک را به کاربران می دهد. از امکانات خوب آن می توان به نسخه iOS کامل و سه زبانه بودن این اپلیکیشن اشاره کرد. برخی از امکانات حسابداری پارمیس همراه:

  • ثبت انواع تراکنش ها و تعریف اشخاص
  • مدیریت چک ها و اسناد دریافتنی و پرداختنی
  • بودجه بندی هزینه ها و درآمدها
  • پشتیبانی از سه زبان (فارسی، انگلیسی و عربی) در برنامه
  • مدیریت کامل چک ها (دریافتنی و پرداختنی)
  • ثبت وام ها و اقساط دریافتی و پرداختی با قابلیت تعیین نوع کارمزد قسط در دو حالت ساده و پیشرفته
  • ثبت بودجه برای هر حساب هزینه و درآمد با قابلیت تخصیص کف و سقف برای هر یک از آنها
  • گزارش صورتحساب ها و نمایش ریز گردش هر یک از حسابها با امکان خروجی به اکسل
  • بازیابی بانک های اطلاعاتی پشتیبان گیری
  • امکان تنظیم رمز برای ورود به نرم افزار، تغیییر اندازه نوشته ها و فونت برنامه

اپلیکیشن حسابداری شخصی قیاس

برند قیاس، نرم افزار های حسابداری فروشگاهی و شرکتی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط را تولید کرده است. و در آخر نسخه حسابداری شخصی اندرویدی را برای ثبت گردش مالی روزانه کاربران ارائه داده است. در محیط آن سعی شده زیاد از اصطلاحات حسابداری استفاده نشده باشد و برای افراد بدون دانش حسابداری هم قابل استفاده باشد.

قابلیت های کلی نرم افزار:

  • تعریف نامحدود انواع حساب، بانک، هزینه، درآمد و اشخاص
  • مدیریت نسخه های پشتیبان با DropBox
  • ثبت تراکنش توسط پیامک بانکی
  • قابلیت ثبت وام
  • گزارشات متنوع از گردش و مانده حسابها و نمودارهای عملیات مالی روزانه، هفتگی و ماهانه
  • امکان گرفتن فایل خروجی Excel و یا PDF از گزارشات و اشتراک گذاری آنها
  • امکان ثبت، یادآوری و پیش‌بینی طلب، بدهی، هزینه و درآمد
  • انتخاب هزینه و درآمدها از بین انتخاب های اخیر هنگام ثبت تراکنش
  • نمایش مجموع پرداخت و دریافت، هزینه ها و درآمدها در گزارشات
  • ارتباط مستقیم با تیم پشتیبانی از طریق تلگرام
  • تعریف پسورد جهت ورود به نرم افزار جهت جلوگیری از دسترسی غیرمجاز سایر اشخاص
  • امکان تهیه نسخه پشتیبان

اپلیکیشن حسابداری آنالیزا

آنالیزا اپلیکیشن هوشمندی است که پیامک های بانکی شما را می خواند و هزینه ها یا دریافتی های شما را ثبت می کند. با آنالیزا به راحتی میتوانید بفهمید که هزینه ها و سرمایه های زندگی چقدره و تصویر کلی امور مالی شما به چه صورتی است و در صورت نیاز، تراکنش کارتهای بانکی را میتوانید از طریق این اپ و بصورت ایمن و خصوصی با همکاران یا اعضاء خانواده به اشتراک بگذارید. اما آنالیزا امکان ثبت تراکنش دستی را به کاربر نمی دهد و تنها پیامک های بانکی را بعنوان تراکنش ثبت می کند.

دانلود و استفاده از اپلیکیشن آنالیزا رایگان است و همه کاربران با دانلود این اپلیکیشن می توانند از بسته نقره ای بهره ببرند.

بسته طلایی آنالیزا نیز بصورت ماهیانه و یا سالیانه قابل استفاده است. در این بسته، شما به‌صورت نا محدود می توانید تراکنش های خود را بررسی و آنالیز کنید.

دسترسی پیامکی :

  • خواندن و ثبت پیامک های بانکی
  • اشتراک گذاری تراکنش‌ها
  • مشاهده گزارشات دوره ای و نمودارها
  • توانایی خواندن همه حساب‌های بانکی
  • آنالیز حساب ها

اپلیکیشن حسابداری خانه ما

نرم افزار خانه ما نرم افزار رسمی مسابقه تلویزیونی خانه ما است که توسط شرکت کنندگان در این مسابقه استفاده می شود.

این نرم افزار به شما کمک می کند تا کنترل بهتری بر درآمدها و هزینه های زندگی تان داشته باشید. با این نرم افزار می توانید تمام هزینه ها و درآمدهای خانه و زندگی تان را ثبت و دسته بندی کنید و از گزارش های متنوع این نرم افزار برای تصمیم گیری و برنامه ریزی بهتر دخل و خرج خود استفاده کنید.

امکانات نرم افزار:

  • ثبت هزینه ها و درآمدها
  • دسته بندی درآمدها و هزینه ها
  • گزارش های آماری و نموداری بصورت روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالیانه و یا در بازه زمانی دلخواه مطابق با تقویم شمسی
  • بودجه بندی و کنترل بودجه برای کارهای بخصوص
  • ایجاد فایل پشتیبان و استخراج اطلاعات جهت استفاده در نرم افزارهای دیگر مانند اکسل

اپلیکیشن حسابداری شخصی پرنس همراه

این نرم افزار عملیات های مالی و دریافت و پرداخت های شما را ثبت میکند و به شما امکان گزارش گیری از انواع حساب ها در بازه زمانی مشخص را می دهد. شما می توانید در قالب یک لیست تمام درآمدهای یا هزینه های یک ماه خود را مشاهده کنید. برای ثبت تراکنش های خود ابتدا نوع تراکنش را انتخاب می کنید مثلا انتقال از بانک به صندوق و سپس اطلاعات مربوطه را وارد میکنید. در صفحه گزارشات نیز شما چندین دسته بندی مشاهده می کنید همانند گزارش مانده حساب ها. به طور کلی امکانات این نرم افزار شامل موارد زیر است:

  • تعریف اکثر حساب های پیش فرض و مورد نیاز عموم از قبیل هزینه ها، درآمدها و ...
  • امکان تعریف حساب های دلخواه بانک، صندوق، اشخاص و ...
  • امکان ثبت تراکنش های مختلف از قبیل هزینه ها، درآمدها، انتقال، دریافت و پرداخت و ...
  • امکان ثبت مغایرت گیری بانک و صندوق و کیف پول
  • امکان مشاهده گزارشات مختلف تجمیعی و ریز تراکنش ها
  • امکان تهیه پشتیبان به صورت دستی و خودکار
  • امکان تعیین افراد خانواده و ثبت تراکنش ها بر اساس ایشان
  • امکان مشاهده گزارش تراکنش ها بر اساس اعضای خانواده
  • امکان تهیه گزارشات بر اساس بازه های مختلف زمانی


برچسب ها : ,

هفته بدون خرج!

هفته بدون خرج!

هر‌وقت حس می‌کنم مخارجم افزایش چشمگیری داشته و کلی خرت و پرت داخل فریزر و انباری جا گرفته، تصمیم می‌گیرم یه هفته رو بدون کوچکترین هزینه‌ای بگذرونم. ولی این کار اصلاً به معنی شکنجه دادن خودم نیست بلکه وقتی یاد میگیری چیکار کنی متوجه میشی که اصلاً هم کار سختی نیست.

این چالش برای اولین بار ممکنه عجیب بنظر برسه چون خرید کردن برامون تبدیل به عادت شده، عادتی که حتی خودمون هم متوجه داشتنش نیستیم.

در واقع خودمون هم متوجه نمی‌شیم که چقدر به فروشگاه‌ها وابسته‌ایم. زمانی که فروشگاهی نزدیک خانه داشته باشیم برای کوچکترین چیزی سریع آماده رفتن به فروشگاه میشیم. مثلاً اگه یادمون رفته باشه نخودفرنگی‌های شام رو بپزیم زود میریم و بجاش یه کنسرو می‌خریم. یا اگه حوصله سرخ کردن سیب زمینی نداشته باشیم ترجیح میدیم یه بسته چیپس بخریم.

اما تمام این موارد بعد از مدتی تبدیل به عادت میشن و کلی خرج روی دستمون میذارن. پس بهتره که خودمون رو به سمت عادتهای مثبت سوق بدیم. مثلاً آلارم گوشی رو فعال کنیم تا سر ساعت مشخص یادمون بندازه نخودفرنگی بپزیم یا به یه راه دیگه برای جایگزین کردن خوراکیهای خونه فکر کنیم.

چند راهکار برای آسان تر شدن هفته بدون خرج:

  • لیستی از مواد غذایی موجود در خانه تهیه کنیم. ابتدا باید بدونیم که آیا مواد غذایی کافی برای این هفته داریم یا نه.
  • برنامه غذایی متناسبی برای این هفته بنویسیم. اگر بدونیم چه غذاهایی قراره درست کنیم از رفتن به فروشگاه خودداری میکنیم.
  • حتماً مطمئن بشید که شریک زندگیتون هم پایه‌اس! هروقت چالش هفته بدون خرج با شکست مواجه شده پای یک همسر در میان بوده!
  • سعی کنیم برای بیرون رفتن حتماً برنامه بریزیم. وقتی تصمیم میگیریم جایی بریم حتی اگه به قصد خرید نیست، حتما قبلش برنامه داشته باشیم که از خرید احتمالی جلوگیری کنیم. مثلا اگه با دوستمون قرار گذاشتیم بریم پارک و قدم بزنیم حتما زمانبندی داشته باشیم که اگه دوستمون دیر کرد تا اومدنش نریم پاساژگردی، چون همه نقشه‌ها رو خراب میکنه. یا اگر حس میکنیم توی پارک احتیاج به نوشیدنی یا خوراکی خواهیم داشت حتما از خونه آبمیوه یا تنقلات ببریم.
  • پیاده روی فراموش نشه. آلارم گوشی رو چندین دقیقه زودتر تنظیم کنیم و یه موزیک خوب انتخاب کنیم بعدش از خونه بیرون بریم، میتونیم مسیرهایی که با تاکسی میرفتیم امروز قدم بزنیم و موزیک گوش کنیم. یا از وسایل نقلیه کم هزینه‌تر استفاده کنیم.
  • سرگرمی‌های بدون هزینه رو شناسایی کنیم. بجای اینکه بعد از کار با دوستامون بریم کافی شاپ، سینما یا بیلیارد و... . فیلم و سریال‌های خوب از اطرافیان بگیریم و تو خونه تماشا کنیم یا بازی‌های فکری دورهمی انجام بدیم.
  • آخر هفته رو با یه پیک نیک کم هزینه بگذرونیم. می‌تونیم بجای سینما، رستوران، کافه، موزه یا استخر، پارک‌ها و مکان‌های سرسبز عمومی نزدیکمون رو انتخاب کنیم و یه پیک نیک فوق العاده بسازیم. قبل از رفتن، غذا رو آماده کنیم و تنقلات در حد مواد غذایی موجود در خانه بسته بندی کنیم و ببریم.

ولی با همه این تفاسیر فقط و فقط در مواقع بسیار ضروری می‌تونید قوانین رو بشکنید، مثلا در صورت تموم شدن دستمال کاغذی، البته اگه ترجیح نمیدید از لباسای اعضای خانواده برای خشک کردن دست و صورتتون استفاده کنید!

با اینکه هیچکدوم از ما تاحالا حس نکردیم که باید یک ماه بدون هزینه بگذرونیم ولی خیلی‌ها 30 روز بدون هزینه رو تجربه کردن و تونستن از پس قرض‌ها و قسط‌ها بربیان. بنابراین ایده خوبی بنظر می‌رسه و نکته جالب توجه اینه که راهکارهای بالا قابلیت اجرا شدن در 30 روز رو هم دارند.

فقط به این چالش مثل یک بارِ سنگین روی دوش یا یه مصیبت نگاه نکنیم بلکه به عنوان یه پروسه موقتی که قراره ازش با جیب پُر پول بیرون بیایم نگاه کنیم.

 



برچسب ها : ,

استقلال مالی با پول تو‌جیبی

استقلال مالی با پول تو‌جیبی

خانواده‌ها در شکل گرفتن رفتار‌مالی نوجوانان نقش مهمی دارند. بسیاری از نوجوانان روش‌های رفتار مالی نوجوانان خود را از پدر و مادرشان تقلید می کنند. صحبت کردن در مورد مسائل مالی با نوجوانان کار ساده ای نیست. مخصوصاٌ وقتی که سن آنها بالاتر می‌رود.
سه حیطه کاربردی برای آماده‌سازی فرزندان برای مواجهه با مسائل مالی:

  • به نوجوانان مسئولیت مالی بدهید

با فرزندانتان تقسیم کار کنید
این نکته بسیار مهم است که فرزند شما ارزش پول را بداند و درک کند که با یک منبع نامحدود روبرو نیست. پس برای این کار به آنها ماهیانه مبلغ ثابتی بدهید و‌از‌آنها بخواهید برای ماه جاری بودجه بندی کنند. با این کار شما به آنها یاد‌‌ دادید که فقط چیزهایی که قادر به پرداختشان هستند بخرند و از‌هزینه های اضافی، دوری کنند.

پول تو‌جیبی و بودجه‌بندی
برای بعضی از‌‌‌‌‌‌‌ما پول تو‌جیبی اولین تجربه استقلال مالی است. وقتی بچه‌ها برای این پول برنامه‌ریزی می‌کنند و می‌دانند امکان افزایش پول وجود ندارد. آنها یاد می‌گیرند که باید همگام با برنامه بودجه پیش روند و از خرید اقلام نامربوط چشم پوشی می‌کنند.
راه دیگری نیز برای این کار وجود دارد مثلاً برای ناهار فرزندتان مبلغ مشخصی را تایین کنید و به او بدهید. اگر این پول را بابت لباس یا تفریح خرج کند خود او با عواقب آن روبرو خواهد شد و مجبور می‌شود یا گرسنه بماند یا از خانه خوراکی ببرد. بنابراین او یاد می‌گیرد که در بودجه‌بندی منظم عمل کند.
همیشه در این مورد سخت‌گیر باشید، هیچگاه بجای پولی که بیشتر خرج کرده‌اند به آنها پول ندهید و اجازه دهید مسئولیت پذیر شوند و عواقب کار خود را بپذیرند. اگر در این موقعیت‌های ساده و کوچک این نکات را یاد بگیرند خیلی بهتر است تا در آینده با میلیون‌ها تومان بدهکاری مواجه شوند.
تحقیقات نشان داده 8 نوجوان از 10 نفر آنها که از پول تو‌جیبی خود شارژ تلفن‌همراه خود را می پردازند، در استفاده از تلفن‌همراه خود بسیار محتاط‌تر عمل می‌کنند و سعی می‌کنند هزینه‌های شارژ و اینترنت را کاهش دهند.

  • برای فرزندانتان مثال خوبی باشید

یادگیری از پدر و مادر
زمانی که بحث مدیریت مالی پیش میاد اکثر کودکان از پدر و مادر خود تقلید می کنند. اگر از اون دسته افرادی هستید که برای خرید چیزی اول پس‌انداز می کنید احتمال زیادی دارد که فرزندانتان هم مثل شما باشند. و اگر همیشه خریدهای غیرمنتظره با قسط یا وام دارید پس بعید نیست که فرزندان هم پای جای پای شما بگذارند.
در این مورد میتوانید در بعضی از تصمیمات مالی خانواده، فرزندانتان را دخیل کنید، تا یاد بگیرند چطور می توانند با قیمت پایین‌تر خرید کنند و مرکزخرید های قیمت مناسب را نشان‌بدهید.
یا می توانید یک قدم جلوتر بروید و آنها را با یک لیست اقلام و مبلغ ثابت به خرید بفرستید اما در سفارشات مراقب باشید آنها فقط چیزهایی که در لیست آورده شده را بخرند نه چیزهایی که خودشان می‌خواهند.
با آنها صادق باشید و از اشتباهات مالی خود زمانی که نوجوان بودید برای آنها تعریف کنید. این کار به آنها عواقب خرج های بی برنامه را نشان می‌دهد.
پس این درس‌های آموزنده را برای آنها تعریف کنید.

عادت به پس‌انداز
یادگیری نحوه پس‌انداز و خرید به اندازه درآمد در زندگی بزرگسالی اهمیت زیادی دارد. فرزندان را به پس‌انداز هر‌هفته مقدار کمی پول برای خرید کفش تشویق کنید یا حتی پس اندازهای بلند مدت برای خریدهای بزرگتری مثل تلفن‌همراه. بدون این راهکارها فرزندانتان به اهدف بلندمدت خود نخواهند رسید، مثل: خرید ماشین، دانشگاه رفتن و خرید‌خانه
فهماندن نیاز به پس انداز به نوجوانان سخت است، اما فرصت‌هایی نیزهستند که باید غنیمت بشمارید. مثلا اگر نوجوان شما به رانندگی علاقه زیادی دارد، زمان خوبی است که او را به پس‌انداز برای هزینه های کلاس ترغیب کنید.
ممکن است لازم باشد هر‌ماه مبلغی را کنار بگذارد یا شغل پاره‌وقت پیدا کند.

  • به آنها کمک کنید اولین حقوق خود را مدیریت کنند
    اگر فرزند شما تصمیم دارد برای خرید بزرگی پس‌انداز کند یا می‌خواهد پول بیشتری خرج کند به او یاد بدهید شغلی برای خود پیدا کند. شاغل شدن اولین قدم یک نوجوان به سوی استقلال مالی است و نقش مهمی در آماده شدن برای آینده دارد. بعضی از نوجوانان شغل‌های غیررسمی مثل نیروی خدماتی در کافی‌شاپ‌ها، درست کردن صنایع‌دستی و دستیار مکانیک یا خیاط را برمیدارند اما آنهایی که دبیرستان را تمام کرده اند می‌توانند شغل‌های تمام‌وقت هم انتخاب کنند.
    اولین شغل باعث می‌شود دارایی نقدی آنها افزایش پیدا کند پس بهتر است حتماً با آنها در رابطه با روش‌های پس‌انداز و اهمیت آن صحبت کنید گرچه دفعات اول ممکن است هیچ نتیجه‌ای ندهد و آنها همچنان به بیرون رفتن و خرید بی‌رویه لباس ادامه دهند اما اگر آنها یک بار پس‌انداز و مزایای آن را تجربه کنند مطمئنا خودشان طرفدار خوبی خواهند شد. حتما‌‌ً سعی کنید به نحوی علایق آنها را شناسایی و تاکید کنید تا بخواهند آن را بدست بیاورند.
    سعی کنید حتماً اطلاعات دقیقی در رابطه با چیزی که دوست دارد بدهید و مراحل خرید را به او نشان‌دهید.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی آموزش‌های مالی به نوجوانان بسیار ساده‌تر شده است. نسل جدید آشنایی و تسلط بیشتری به تکنولوژی داردند و به سادگی می‌توانند تمامی این موارد را با استفاده از برنامه‌ها و یا اپلیکیشن‌های مختلف مدیریت کنند.
به عنوان مثال می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن حسابداری شخصی نیوُ تمام هزینه‌ها و دریافتی‌های خود را ثبت و ضبط کنند و یا حتی با استفاده از ابزار پس‌انداز برای اهداف مختلف مثل سفر یا خرید یک دوربین عکاسی پول پس‌انداز‌کنند.
شما می‌توانید در نیوُ یک کیف پول مشترک با فرزند خود داشته باشید و روی هزینه‌های آنها نظارت کنید و از آنها بخواهید برای تمام هزینه‌های جاری خود در قسمت بودجه‌بندی برنامه‌ریزی کنند.

 



برچسب ها : ,

به نظر شما دانستن رازهایی برای پس‌انداز جذاب هست؟خب!
در واقع این رازها وجود دارند، حتی زمانی که شما فکر می‌کنید هیچ پولی برای پس‌انداز کردن ندارید. خبر بد اینست که این اسرار چندین دهه است که وجود دارند و این ما هستیم که خیلی ساده تصمیم میگیریم که از آنها استفاده کنیم یا خیر!

#1 بودجه بندی
اول؛ شما باید یک بودجه‌بندی تهیه کنید.
میدونم که دارید به چه چیزی فکر میکنید؛ شما حتی قبل از اینکه فرصت پیدا کنید به پس‌انداز کردن فکر کنید کل پولهایتان خرج شده است. میدونستید که اصلاً و ابداً اینطور نیست!
شما چطور میتوانید بفهمید کجا پول اضافی برای پس‌انداز وجود دارد، وقتی اصلاً نمی‌دانید پولهایتان کجا رفته و کی تمام شده است؟ مطمئناً نمی‌توانید!
بنابراین مطمئن باشید وقت بودجه‌بندیه!!!
نکته اینجاس که شما مجبور نیستید این کار را به صورت روزمره و تکراری انجام دهید. بیشتر افراد موفق، بدون ردیابی هر دلار از پولهایشان در روز زندگی می‌کنند. حداقل کاری که می‌کنید باید این باشد که بنشینید و جاهایی که پولهایتان می‌رود را پیدا کنید. چقدر هزینه برای مسکن، آب و برق، مواد غذایی، پرداخت بدهی‌ها و سرگرمی دارید؟ وقتی این تصویر واضح را برای خودتان ساختید که پولهایتان در ماه معمولاً کجا خرج می‌شوند، می‌توانید شروع به کشف مسائل و مشکلات کنید، قسمتهای مشکوک را پیدا کنید و ایده بهتری داشته باشید که چه جاهایی را می‌توانید از بین ببرید و چقدر پول برایتان باقی میماند.
حالا می‌توانید از این پول به پس‌اندازتان اضافه کنید.
همونطور که میبینید این ایده مثل کشیدن یک نقاشی است که می‌توانید در آن پولهایتان را ردیابی کنید و ببینید هر ريال که البته به زودی میشه تومان؛ در روز صرف چه چیزی شده است. بله! این می‌تواند یک تمرین فوق‌العاده مفید برای تحت کنترل داشتن هزینه‌ها باشد. اما این خودش یکی از مشکلاتی هست که باعث می‌شود بیشتر مردم بعد از چند هفته بیخیال بودجه‌بندی شوند.

#2 اشتباه بزرگ
بعد از اینکه متوجه شدید پولهایتان خرج چه چیزی می‌شود، باید پس‌انداز و طرح بازنشستگی داشته باشید. این یک شروع عالی است، اما یک راز برای پس‌انداز پولهایتان وجود دارد؛ اول پرداخت.
شما احتمالاً قبلاً هم این را شنیده‌اید، این روش خیلی رایج است چرا که واقعاً کار می‌کند. اگر شما هم مثل بیشتر مردم صبر می‌کنید تا چک حقوقتان را بگیرید و قبل از اینکه هزینه‌هایتان را پرداخت کنید پس‌انداز می‌کنید همیشه این ترس را دارید که مجبور باشید تا آخر ماه از پس‌انداز خود برداشت کنید. بنابراین همیشه به اندازه کافی پس‌انداز نخواهید داشت. این یک اشتباه بزرگ است!
شما باید به پس‌اندازتان مثل یک صورتحساب نگاه کنید که هرماه باید پرداختش کنید. وقتی هرماه صورتحسابهایتان می‌آید شما چه کار می‌کنید؟ مطمئن می‌شوید که پرداخت می‌شوند؛ درست است؟ این دقیقاً همان کاری هست که باید با پس‌اندازتان نیز انجام دهید. اگر هدف شما پس‌انداز 500 هزار تومان در ماه است، آن را مثل یک قبض 500 هزار تومانی بدانید که حتماً باید پرداخت شود. اگر مثل یک قبض به آن نگاه کنید احتمال بیشتری دارد که حتماً برای صندوق اضطراری خود پس‌انداز کنید.
صرف نظر از اینکه پس‌انداز یک قبض ماهیانه برای شماست، این دقیقاً همان قبضی هست که باید اول از همه پرداخت کنید.
شاید بهترین روش این باشدکه یک طرح پس‌انداز خودکار ایجاد کنید تا هر ماه این پول در حساب پس‌انداز شما قرار بگیرد، حتی قبل از اینکه فرصت خرج کردن آن را پیدا کنید. خیلی راحت می‌توانید این کار را در یکی از بانکهای خود انجام دهید، قبل ار آنکه در یک چشم بهم زدن کل پول پس‌انداز خود راخرج کنید! مطمئن باشید حساب پس‌اندازتان در طول زمان حساب پرپولی خواهد شد.

#3 هزینه‌ها < درآمد
این بخشِ مقدس از امور مالی شخصی است و هیچوقت نباید خلاف آن عمل کنید. اگر از این راز پیروی نکنید هیچوقت قادر نخواهید بود پس‌انداز داشته باشید. شما باید همیشه کمتر از درآمدتان خرج کنید، همه چیز درباره جریان نقدینگی شماست. اگر 100 تومان دریافت می‌کنید و 110 تومان خرج، یعنی مبلغ کل کیف پول شما 10- تومان است. اما این پول اضافه از کجا می‌آید؟ معمولاً، قرض میکنیم یا وام میگیریم. در اصل ما این پول را به عنوان یک قبض یا قسط در طول ماه پرداخت می‌کنیم.
و حدس بزنید چه اتفاقی می‌افتد؟ شما از این کار لذت می‌برید و با علاقه انجامش می‌دهید. این بدان معناست که کم کم، بیشتر از 10 تومان به هزینه‌هایتان اضافه خواهد شد و کم کم در قرض و قسط فرو خواهید رفت. دقیقاً به همین دلیل بیشتر مردم فکر می‌کنند پولی برای پس‌انداز ندارند.
این بدهی‍ها در طول زمان بیشتر می‌شوند و شما مجبور به پرداخت هزاران تومان هزینه اضافی خواهید شد.

شما می‌توانید پس‌انداز کنید!
آیا این اسرار به نظر عقلانی و منطقی هستند؟! باید باشند.
بیشتر ما می‌دانیم که پولهایمان نیاز به بودجه‌بندی دارند تا بتوانیم آنها را برای آینده کنار بگذاریم و از شر بدهی‌هایمان خلاص شویم، اما بیشتر ما هنوز نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. متأسفانه، به جز برنده شدن در قرعه کشی، هیچ اسرار دیگری برای ثروتمند شدن وجود ندارد. این 3 اصل صحیح، پایه و اساس مدیریت مالی شخصی یا PFM هستند.
یک چیز مشخص است، اگر شما می‌توانید بودجه‌بندی کنید و کمتر از درآمدتان هزینه کنید و همچنین مقداری از این پول را هم در یک حساب پس‌انداز برای آینده و بازنشستگی کنار بگذارید، یعنی شما قابلیت ثروتمند شدن را دارید.

 



برچسب ها : ,

چرا کیف پول شخصی نیوُ؟

چرا کیف پول شخصی نیوُ؟

 چرا کیف پول شخصی نیوُ؟

٤ دلیل که چرا باید از همین امروز مدیریت مالی داشته باشیم!
چهار مورد که باعث می‌شوند مدیریت مالی بیشتر از قبل اهمیت داشته باشند:

١- انتخابهای بیشتر
کفش سفید یا سیاه؟ چلو کباب یا پیتزا؟ پرداخت بدهی‌ها یا پس‌انداز بیشتر؟ خرید یا سرمایه گذاری در صندوق‌های سپرده؟
باور کنید یا نه، زمانی می‌توانید بین کباب و پیتزا، فریم سفید یا سیاه عینک، بستنی وانیلی یا شکلاتی و خیلی چیزهای دیگر انتخاب کنید که پول داشته باشید.
در حال حاضر در جایی که ایستاده‌اید دو انتخاب بیشتر ندارید، حتی زمانی که به نظر می‌آید انتخابهای زیادی دارید.
زمانی که مشغول انتخابهای پیش‌پا افتاده هستید انرژی برای مهمترین بخش زندگی، یعنی مدیریت مالی شخصی باقی نمی‌ماند.
به نظر زمان آن رسیده تا انتخاب درست را انجام دهیم.

٢- روش زندگی بهتر
آخرین آخر هفته‌ای که هیچ برنامه‌ای برای انجام دادن نداشته‌اید را به خاطر می‌آورید؟
اگر شما هم مثل خیلی‌ها به یاد نمی‌آورید، بدین معنی است که زندگی شما با کار، خانواده و جامعه پر شده است.
رسیدگی به بچه‌ها، شستن لباس‌ها، چک کردن ایمیل‌ها، تماشای مسابقه فوتبال پسرتان، خرید لوازم خانه، خرید لباس، لوازم الکترونیکی، رفتن به ATM و خیلی کارهای دیگر که به احتمال زیاد می‌توانید تعدادی از آنها را با گوشی همراه خود انجام دهید.
می‌توانید یک آخر هفته را برای برنامه‌ریزی مالی وقت بگذارید و با خانواده یا همسرتان برای مخارج خود برنامه‌ریزی کنید.هزینه‌های مربوط به قبوض، تحقیق در مورد تصمیم‌های مهم مالی، مقایسه قیمتها، ثبت و ارزیابی هزینه‌ها، اولویت بندی نیازهای مالی و بحث و تبادل نظر در مورد مسائل مالی با خانواده یا همسرتان.
کمبود پول برای خرید چیزهای گران یا پرداخت چک‌ها و قبوض به دلیل کمبود پول یا نداشتن سواد حسابداری نیست، این فقط به دلیل نداشتن برنامه‌ریزی برای مسائل مالی زندگیتان است.
یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تغییر شیوه زندگی به روش درست داشتن مدیریت مالی شخصی است.

٣- رسانه‌های بیشتر
چقدر احتمال دارد که یک بچه ١٢ ساله به مارک لباس توجه کند؟! اگر مجله‌های مد و زیبایی را نخوانده باشد. در غیر اینصورت همیشه دوست دارد مثل یک سوپراستار لباس بپوشد.
آیا شما باز هم دوست داشتید یک گوشی آیفون بخرید اگر ١٠٠ بار در فضاهای مجازی درباره آن نمی‌خواندید؟حفظ کردن سادگی یک زندگی و کنترل آن در شرایطی که بوسیله تلویزیون، آگهی‌های بازرگانی، افراد مشهور، فیلم‌ها، بازیهای کامپیوتری، وب سایت‌ها، مجلات و فضاهای مختلف مجازی برای خرید انواع چیزهای مختلف بمباران می‌شویم، کار بسیار سختی است.

به اصطلاح مرسوم مد روز!
چگونه لباس بپوشیم، مدل مو، تغذیه، حیوانات خانگی، مسافرت، بازی، سرمایه گذاری مالی، حتی ورزش کردن. همه فعالیت‌های روزمره ما تحت تاثیر مد و رسانه قرار دارند. شما ممکن است ٣٠ دقیقه مشغول خواندن یک مجله مد باشید به جای آنکه ٣٠ دقیقه روی تردمیل بدوید.
هزینه‌های اضافی که رسانه‌ها با ایجاد مد برای ما ایجاد میکنند هم از نظر مالی و هم از نظر عاطفی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
تصور کنید چقدر نخریدن محصولی که بارها در تلویزیون و کامپیوتر خود تبلیغ آن را دیده‌اید کار سختی است. با بودجه بندی ماهیانه می‌توانید از خرید ایت اقلام که فقط از نظر احساسی به آنها نیاز دارید جلوگیری کنید و فقط طبق برنامه‌ریزی مالی خود خرید کنید.

٤- نیازهای اولیه‌ی بیشتر
تلفن‌های همراه، کابلهای اتصال، اینترنت، تعمیر و نگهداری کامپیوتر، آپدیت کردن نرم‌افزارها و خیلی هزینه‌های دیگر که برای در ارتباط بودن با خانواده و دوستان خود که با ما در یک شهر هستند پرداخت می‌کنیم.
حالا، می‌توانیدزندگی خود را بدون خیلی از سرویس‌های بالا در محل کار و خانواده تصور کنید؟ هرکدام از این سرویس‌ها چقدر هزینه به مخارج ماهیانه شما اضافه می‌کند؟!
آیا مواردی که در بالا ذکر شدند موانع موجود بر سر راه مدیریرت مالی به حساب می‌آیند؟
بیشتر وقت و انرژی شما به جای انتخاب‌های متنوع ، برنامه‌های گیج کننده و نارضایتی‌های مالی می‌تواند صرف تصمیم‌گیریهای درست مالی و اجرای طرح هزینه‌های قابل اجرا شود.
مدیریت مالی را می‌توان با یک رژیم غذایی سالم قیاس کرد. می‌توانید از شر بدهی‌ها رها شوید و یک طرح هزینه داشته باشید. در حال حاضر شما با اپلیکیشن حسابداری شخصی نیوُ آشنا شده‌اید. زمان و انرژی را از دست ندهید و با اطلاعاتی که در دست دارید یک طرح و برنامه اساسی برای مدیریت مالی زندگی خود داشته باشید.

راه‌حل چیست؟
شما درون خودتان می‌دانید که به چه چیزی نیاز دارید. بنابراین ما چند پیشنهاد برای شروع داریم تا با موانع بالا مقابله کنید.

١- متوقف کنید و دوباره شروع کنید.
هر حادثه‌ای زنگ خطری در رابطه با الویت‌های واقعی ماست. فهرست اولویت‌های خود را دوباره بررسی کنید و یک الویت بندی جدید ایجاد کنید. اگر الویت‌های شما خانواده، دوستان و تعادل زندگی شخصی خودتان است، ارزش واقعی حضور و ارتباط شماست نه کارهایی که انجام می‌دهید، چیزهایی که می‌خرید یا دارید.
کدامیک از فعالیت‌ها، مسئولیت‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و مسائل می‌تواند حذف شود تا به شما اجازه دهد زمان بیشتری برای مدیریت مالی خود بگذارید؟

٢- انتخاب کنید و نگه دارید.
در حال حاضر سیستم‌های مدیریت مالی زیادی وجود دارند، پس نیازی نیست خودتان یکی طراحی کنید. یکی از آنها را انتخاب کنید و سپس شروع کنید. بعد از گذشت تمامی این سالها بیشتر شرکتها در عرصه‌ی رقابت محصولات خود را پالایش کرده‌اند و کار خود را به خوبی انجام می‌دهند پس نگرانی شما در خصوص بهترین و ساده‌ترین سیستم بی‌مورد است. ما به شما اپلیکیشن کیف پول شخصی نیوُ را پیشنهاد می‌کنیم.
کافیست با یک انتخاب صحیح، مهمترین بخش زندگی خود را مدیریت کنید.

٣- دستی یا الکترونیکی
اگر شما هنوز هم با سیستم سنتی کاغذ و قلم راحتر هستید، شروع کنید یا ممکنه مثل کسانی که در محل کار خود هشت تا ده ساعت به مانیتور خود خیره می‌شوند، باشید. صدها کتاب در مورد این موضوع وجود دارد. برای ساده کردن تصمیم خود، با یک برنامه ماهیانه شروع کنید. کتابها در این زمینه به شما کمک می‌کنند مدیریت مالی شخصی خود را سازمان یافته و ساده‌سازی کنید و هزاران تومان در بلند مدت صرفه جویی کنید.
یک برنامه پیدا کنید که به شما کمک کند هزینه‌های دوره‌ای، صورتحسابهای ماهیانه و مخارج روزانه خود را با آن پیگیری کنید.شما همچنین می‌توانید برنامه‌های خود را در یک صفحه گسترده‌تر ایجاد کنید. استفاده از اپلیکیشن‌ و وب سایتها به عنوان راهنما برای برطرف کردن اشکالهای برنامه مالی شما بسیار مفید است. نکته اصلی برای شروع داشتن انگیزه و حفظ آن برای مدیریت مالی است.
یک برنامه را انتخاب کنید، در مورد کار با آن مطالعه کنید و شروع کنید. سعی کنید به انجام مدیریت مالی خود پایبند بمانید. تراکنشهای مالی خود را روی یک تکه کاغذ نگه دارید تا زمانی که مجدد کامپیوتر خود را روشن کنید و یا در تلفن همراه خود آنها را ثبت کنید.

٤- ساده سازی و ساده زیستی با تاسی از سیره اهل بیت نبوی
هر هفته یک جلسه هیئت مدیره با خانواده و همسر خود برگزار کنید و دریافتها و مخارج را به صورت ساده بیان کنید. به جای رفتن به فروشگاه‌ها در مورد مسائل مالی بحث کنید، یک زمان و مکان مناسب برای برگزاری جلساتتان در نظر بگیرید. سعی کنید تعداد صورتحسابهای خود را کمتر کنید، سرویسهایی که نیازی به آنها ندارید را لغو کنید. برای پرداختهای دیگر برنامه‌ریزی کنید تا به صورت اتوماتیک هر ماه آنها را نجام دهید. و بازهم به خاطر داشته باشید از یک برنامه برای ثبت تراکنشها استفاده کنید تا سوابق مالی خود را یکجا داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید براحتی متوجه شوید چه مقدار پول برای هریک از هزینه‌های خود پرداخته‌اید.
مهم نیست چه مقدار هزینه و زمان صرف برنامه‌ای که با آن مدیریت مالی خود را انجام می‌دهید کرده‌اید. در نهایت بازدهی این برنامه چند ده برابر بیشتر خواهد بود.

یک قدم به عقب بردارید، به زندگی خود نگاه کنید، به جای واکنشهای عاطفی یک تصمیم عاقلانه و منطقی بگیرید.
به خاطر داشته باشید امنیت مالی خریدنی نیست، با نیوُ آن را دانلود کنید.



برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,
ليست صفحات
تعداد صفحات : 7
صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 7 صفحه بعد
.